Malaria

Ga jij met je kinderen naar Thailand? Of ben je al geweest? Plaats hier je vragen en tips over een reis naar het land van de glimlach.

Malaria

Berichtdoor babs34 » 13 Nov 2017, 11:50

Inmiddels zijn de tickets geboekt voor bijna 8 weken Thailand! Tijdens onze afspraak bij de GGD adviseerde de arts ons, incl een baby van 4 mnd en kindje van 2, malariatabletten te slikken zodra we in het noorden of zuidwesten zouden komen. Overal op internet lees ik echter dat alleen wordt aangeraden noodmedicijnen mee te nemen. Wat denken jullie?

Groeten babs
babs34

Re: Malaria

Berichtdoor fam moerkens » 13 Nov 2017, 15:29

Ik ben geen arts dus kan je niet adviseren maar ik zou nog even een andere arts raadplegen. Wij zijn nu inmiddels 4x in Thailand geweest en we hebben nog nooit malaria geslikt, ik zou zulke jonge kinderen ook nooit malaria tabletten laten slikken! Dat je het voor nood meeneemt oké dat kan misschien nog van pas komen als het echt mis gaat maar ik schat die kans erg klein in.
fam moerkens

Berichtdoor germanwings » 13 Nov 2017, 19:50

Ik ben wel arts maar doe geen reizeigersvaccinatie's ;-)

Maar alsik hier kijk geldt er geen advies voor standaard profylaxe

http://www.vaccinatiesopreis.nl/malaria-thailand/

Is op zich wel een betrouwbare site.
met dochter: Kreta, Maleisie (2x), Italie, Indonesie (Java en Bali), China+Hongkong, Zweden, Sri Lanka, Polen, Vietnam
zonder:oa. India, Mexico, Guatemala, Belize, Nicaraqua, El Salvador, Honduras, Peru, Suriname, Kenia, Marokko, Jordanie, Cambodja, China
germanwings

Berichtdoor germanwings » 13 Nov 2017, 19:52

Ik zie alleen niet staan wat de kleur geel/groen voor ko tao/Samui betekent...
met dochter: Kreta, Maleisie (2x), Italie, Indonesie (Java en Bali), China+Hongkong, Zweden, Sri Lanka, Polen, Vietnam
zonder:oa. India, Mexico, Guatemala, Belize, Nicaraqua, El Salvador, Honduras, Peru, Suriname, Kenia, Marokko, Jordanie, Cambodja, China
germanwings

Berichtdoor germanwings » 13 Nov 2017, 19:54

En al gevonden, alleen anti muggenmiddelen geadviseerd
germanwings

Berichtdoor tikva » 14 Nov 2017, 06:46

Wat een onzin weer. De GGD die doen nooit wat anders dan naar een of ander kaartje kijken. Ik zou naar een andere arts gaan meditel of thuisvaccinaties heb ik veel betere ervaringen mee.
Met dochter 2013:Curaçao, IJsland&Canada&NY 2014:Vietnam&Cambodja&Thailand. 2015:Panama 2016:Thailand&Myanmar&China 2017:2mnd Colombia&Peru&Bolivia&Chili 2018:Thailand&Maleisie
www.gezinopreis.nl
tikva

Berichtdoor Adventuregirl » 14 Nov 2017, 09:49

tikva schreef:Wat een onzin weer. De GGD die doen nooit wat anders dan naar een of ander kaartje kijken. Ik zou naar een andere arts gaan meditel of thuisvaccinaties heb ik veel betere ervaringen mee.

Inderdaad....

Het wordt trouwens tijd dat ze al die instanties eens qua informatie laten harmoniseren... overal een ander antwoord. Dat is toch wel erg raar niet?
Adventuregirl

Terug naar Thailand