Reis-rugzak veilig?

De kogel is door de kerk; jullie gaan een verre reis maken. Maar nu, hoe pak je het aan? Twijfel je over je bestemming of heb je vragen of tips over de voorbereiding? Hier kun je ze kwijt.

Reis-rugzak veilig?

Berichtdoor Mayo » 27 Mrt 2011, 08:02

Wij willen graag voor ons zelf rugzakken mee op reis en voor de kids een koffer. Maar zou dit wel veilig zijn??(ivm iets erin stoppen).

Gr Marjolein.
Mayo

Re: Reis-rugzak veilig?

Berichtdoor kellyvanpraet » 27 Mrt 2011, 12:15

Wij hebben rugzak mee! Er is één gouden regel reis je nu met valies,rugzak enz. hou altijd je bagage bij je of in het zicht!
2008 Noord - Thailand, 2009 Canada (Ontario - Quebec), 2010 Vietnam - Zuid - Thailand, 2011 Zuid - Afrika, 2012 Zuid - India, 2013 Peru en Bolivia, 2014 Dubai-Cambodja - Zuid - Thailand, 2015 Sri Lanka, 2016 Bali, 2017 Mexico - Guatemala - Belize
Gebruikers-avatar
kellyvanpraet

Berichtdoor hoekise » 27 Mrt 2011, 21:49

Ook wij reisden met rugzakken naar B+Vietnam in de zomer van 2010 (ongesealed). Goed in het oog houden is het devies. Op de terugweg nog een spanned moment in Ho Chi Minh. Hadden een originele waterbuffel (waterpoppentheater) in de rugzak gestopt. Bleek totaal geen probleem.

Waarom de angst tov koffer, maakt toch geen verschil?

Christel
2014 USA Oost
2013 Marokko (meivakantie, kids 13/15 jaar)
2012 Thailand
2010 Vietnam
2006 USA

Zonder kids: VS, Canada, Mexico, Dominicaanse Republiek, Jamaica, Cuba, Suriname, Thailand, Zuid-Afrika,

http://www.hoeksema.waarbenjij.nu"
hoekise

Berichtdoor Mayo » 28 Mrt 2011, 21:14

Nou ik vind het wel een verschil....in een rugzak kan je toch snel en makkelijk even iets erin stoppen.... Als ze dat ontdekken in een land als Maleisie/Indonesie, hang je! Ik had laatst een boek in de winkel in mijn handen van een vrouwtje die levenslang zit op Bali doordat ze soft-drugs plots in haar bagage had.... Pffff het zal je gebeuren.

Marjolein.
Laatst gewijzigd door Mayo op 29 Mrt 2011, 21:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
Mayo

Berichtdoor dhans » 29 Mrt 2011, 18:05

Wij reizen altijd met rugzakken. Van die draagbandenwegritsgevallen. Daar gaan kleine slotjes of of tierips. Beiden zijn gemakkelijk te saboteren, maar dat zie je dan wel.

By the way; na een korte demo van de KMAR op Schiphol ben ik in staat om veel samsonites zonder problemen en zonder sleutel open te maken. Daar schrik je dus echt van.
www.reisfamilie.nl
India* Thailand* Maleisië* Turkije* Singapore* Indonesië* USA* Baltics* Sri Lanka* Nepal Marokko Egypte Israël Syrië Jordan Vietnam Taiwan China Korea (met * ook met kids)
Gebruikers-avatar
dhans

Berichtdoor Amtreep » 29 Mrt 2011, 19:14

Goed op je baggage letten. Of je nu een koffer of rugzak hebt, maakt niet uit... Wij hebben afgelopen x met rugzak en koffer gereisd. Je kan ook de transporthoes om de rugzak doen op drukke punten.
Met kids: Italië (2007), Bali (2008), Frankrijk (2009), Thailand (2010), India (2011), Kroatië (2012), Portugal (2013),Thailand & Cambodja (2014), Cuba (2015)
Zonder: Peru, India, Amerika, Canada. Dom. Rep. Gambia, Mongolië, Rusland, China, Istanbul.
Amtreep

Berichtdoor heufje » 30 Mrt 2011, 07:09

Normaal gaan wij eigenlijk altijd met de auto binnen Europa op vakantie en nemen dan koffers mee. Nu gaan we dit jaar met z'n drieën (2 vlw, 1 kind) 3 weken naar Thailand. Onze koffers lijken mij niet zo handig, maar eigenlijk wil ik ook geen rugzakken gaan kopen. Ik zat aan 1 hele grote tas of 2 kleiner tassen op wieltjes te denken, maar vind het heel moeilijk om in te schatten hoe groot deze moeten zijn. Als het aan mij ligt nemen we niet al te veel kleding mee en laten we onderweg kleding wassen als het nodig is. Heeft iemand tips voor ons?
heufje

Berichtdoor dhans » 30 Mrt 2011, 08:43

Wij hebben twee Lowe Alpines TT travelbags van 70 liter en daar past alles in voor twee volwassenen en twee kinderen van (nu) 10 en 9. Ze zitten zeker ook niet vol. Het zijn van die rugzakken waarvan je de banden kunt verstoppen voor vervoer met het vliegtuig. Je kunt ze ook krijgen met een dagrugzakje dat daar weer oppast; dat lijkt handig,maar is het niet (te dikke bobbel om ze in een bagagerek te stoppen en als je ermee loopt een verkeerde gewichtsverdeling. Ik heb nog een flinke dagrugzak (Berghaus Munro) en mijn echtgenote een schoudertas (Eagle Creek)

Wat gaat erin:

2 volwassenen 2 kinderen

hoedje/pet
dichte stevige schoenen
sandalen/slippers
sokken 4 paar
zwemgoed
onderbroeken 6 pp
bh's (voor mamma)
afrits/lange broeken 2 per persoon
korte broek/rok/overgooier1
regenjack 1 per persoon
shirts lange mouwen 2 per persoon
shirts korte mouwen/polo/t-shirt 4 pp (ook om in te slapen voor pa en ma)
pyama (voor de kindjes)

Daarnaast
wat lego en playmobil
papier, stickers, stiften notitieboek
tijdschriften
zakmes
lantaarns met batterijen erin
rekenmachientje
buiktasjes/riem voor passen ed
creditcards op verschillende rekeningen
europassen op verschillende rekeningen
copieen paspoorten
paspoorten zelf
tierips
slotjes
telefoons en oplader
camera en sticks en batterijenoplader

De afgeopen jaren checkten we voor 4/5 weken Azie samenongeveer 22 kilo in. Daar zitten dan ook nog wat tijdschriften bij om te lezen en weg te gooien. In de handbagage hadden we nog een kilo of 6.
www.reisfamilie.nl
India* Thailand* Maleisië* Turkije* Singapore* Indonesië* USA* Baltics* Sri Lanka* Nepal Marokko Egypte Israël Syrië Jordan Vietnam Taiwan China Korea (met * ook met kids)
Gebruikers-avatar
dhans

Berichtdoor kaya » 30 Mrt 2011, 13:47

Wij hebben zo'n lowe alpine met mini-rugzak erop zoals dhans zegt en ik vind die net echt superhandig! Je mag gewoon het dagrugzakje niet te vol willen proppen (zodat het bol staat) en vooral geen te zware dingen erin.

Voordeel is dat je zo alweer een zak minder in je handen moet dragen en je handen dus vrij hebt voor andere dingen (kinderen vasthouden, papieren, etc...).

Mijn tip is vooral: als je een rugzak gaat kopen, ga dan naar een winkel waar ze er veel hebben en test ze gewoon uit! Je voelt al snel welke rugzak comfortabel voelt bij jou en welke net niet.
2004: Thailand - 2007: Thailand - 2011: Thailand (met kids, 3 jaar oud) - 2013: Costa Rica (met kids, 4 jaar oud), 2016: Thailand (met kids, 7 jaar oud), 2017: Florida (met kids, 8 jaar oud)

http://www.buikskesopreis.reismee.nl
kaya

Berichtdoor heufje » 30 Mrt 2011, 17:34

Dank voor de info!
Het lijkt mij dat ik dan even zo goed twee tassen van 70 liter kan kopen, dan heb ik evenveel ruimte. Als die wieltjes hebben kunnen we die zo achter ons aan slepen, hoeven we ze ook niet op onze rug te sjouwen. Waarschijnlijk zullen wij tassen vaker gebruiken dan rugzakken. We zijn toch niet van plan om ieder jaar een verre reis te maken.
heufje

Volgende

Terug naar Voorbereiding/Reisplanning