Nederlandse Antillen de moeite waard?

De kogel is door de kerk; jullie gaan een verre reis maken. Maar nu, hoe pak je het aan? Twijfel je over je bestemming of heb je vragen of tips over de voorbereiding? Hier kun je ze kwijt.

Nederlandse Antillen de moeite waard?

Berichtdoor lord_bonez » 11 Sep 2018, 13:54

Hoi,

Ik zat eens te denken. Afgelopen jaar Costa Rica, vorig jaar Cuba, beide geweldige ervaringen met kinderen.
Meivakantie 2019 is weer 2 weken dus willen we weer een mooie trip maken. Ik heb een aantal landen in gedachten (Panama, maar misschien meer van hetzelfde in vergelijking met Costa Rica, Sri Lanka/Malediven. Al weet ik niet hoe je daar gezondheidstechnisch (Dengue) zit). Toen dacht ik ook eens aan de Nederlandse Antillen. Nooit geweest, toch een stukje Nederland, best leuk misschien.

Ik heb alleen het idee dat er 'geen bal te zien is' :-).
Mooie stranden en snorkelen is natuurlijk leuk maar dat kan ook op andere plaatsen waar naar mijn idee meer te zien is.

Iemand iets te melden hier over? Positieve ervaringen? of negatieve?

THanks!
lord_bonez

Re: Nederlandse Antillen de moeite waard?

Berichtdoor tikva » 14 Sep 2018, 18:00

Als je moet kiezen tussen Panama of de antillen dan de eerste. Antillen zijn best leuk maar persoonlijk vind ik niet vergelijkbaar met wat avontuurlijkere verre reis bestemming. Meer voor een relax vakantie.
Met dochter 2013:Curaçao, IJsland&Canada&NY 2014:Vietnam&Cambodja&Thailand. 2015:Panama 2016:Thailand&Myanmar&China 2017:2mnd Colombia&Peru&Bolivia&Chili 2018:Thailand&Maleisie
www.gezinopreis.nl
tikva

Re: Nederlandse Antillen de moeite waard?

Berichtdoor germanwings » 14 Sep 2018, 23:03

Wij zijn nu 2x naar de antillen (curacao) geweest en gaan in de meivakantie weer.

Ik vind het heerlijk. Maar niet vergelijkbaar met Azie.

We gaan mn voor het duiken en de stranden. Dagje Willemstad etc. Maar qua natuur is het (behalve onderwater) wel heel veel van hetzelfde : steen en zand dor en droog
met dochter: Kreta, Maleisie (2x), Italie, Indonesie (Java en Bali), China+Hongkong, Zweden, Sri Lanka, Polen, Vietnam
zonder:oa. India, Mexico, Guatemala, Belize, Nicaraqua, El Salvador, Honduras, Peru, Suriname, Kenia, Marokko, Jordanie, Cambodja, China
germanwings

Terug naar Voorbereiding/Reisplanning