Tickets zoeken vanaf en naar verschillende luchthavens

De kogel is door de kerk; jullie gaan een verre reis maken. Maar nu, hoe pak je het aan? Twijfel je over je bestemming of heb je vragen of tips over de voorbereiding? Hier kun je ze kwijt.

Re: Tickets zoeken vanaf en naar verschillende luchthavens

Berichtdoor MarielleH » 14 Sep 2018, 16:05

Hoe geef jij 4 verschillende luchthavens in? Ik zie wel incl. luchthavens in de omgeving maar nergens dat ik meerdere luchthavens kan aangeven...

Die opmerking van tegen de duizend euro kwam van mij en was geen retourvlucht maar terug van een andere luchthaven. Die is nog altijd tegen de duizend euro (waar dan, vermoed ik, nog bagage bij komt). Wij zouden graag vliegen op DC (bvk) of NY, Boston of Philiadelphia heen en terug vanaf Atlanta. Ondertussen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dat maar uit m'n hoofd moet zetten. In eerste instantie vond ik nette prijzen voor retours vanaf Dusseldorf en nu zie ik ook vanaf A'dam een vlucht (met overstap maar best ok tijden) voor 500 euro retour DC. Komt dan nog bagage bij, wij reizen niet met alleen handbagage, maar dan nog lijkt het erop dat we best op een redelijk totaal komen. In ieder geval op een totaal wat wij redelijk vinden want wat redelijk is, is natuurlijk voor iedereen anders.
Ik ben m'n opties aan het verkennen om m'n route aan te passen en dat gaat denk ik wel lukken. Wel betekend dat dat ik tot mijn grote spijt Niagara eruit moet halen omdat dat het aantal kilometers te veel opdrijft. Die kilometers (en tijd) probeer ik nu in een route te gebruiken om met leuke stops van Atlanta weer in DC te komen.

Het is een puzzel, maar toen ik de "tegen de duizend euro" opmerking schreef was ik al zover dat ik aan het overwegen was om toch maar weer naar Azie te gaan (laten we eerlijk zijn, geen straf) maar nu heb ik goede hoop op succes voor de States mits manlief het gevraagde verlof krijgt. Heb ondertussen ook het gezin op de hoogte gebracht waar ik au pair was zo'n 17 jaar geleden en heb goede hoop op onze trip vier van de vijf gezinsleden opnieuw te kunnen ontmoeten. Ben ondertussen zo enthousiast dat het wel moet lukken vind ik:-))
Zonder zoon: Dom. Republiek, VS (2x), Canada, Tunesie, Costa Rica, Maleisie, Sri Lanka

Met zoon ('11): Turkije ('12 en '13), Bali ('14), Thailand ('15 en '16),
Maleisie/Singapore ('17), Java/Bali ('18), VS ('19)

www.hamakyreis.wordpress.com
MarielleH

Berichtdoor MarielleH » 14 Sep 2018, 16:20

Ging niet goed, eerst niks, toen dubbel:-)
Zonder zoon: Dom. Republiek, VS (2x), Canada, Tunesie, Costa Rica, Maleisie, Sri Lanka

MarielleH

Berichtdoor RoAnVi » 14 Sep 2018, 19:32

Als je op de link klikt kan je zien (als het goed is) hoe ik dat gedaan heb. Als je de namen niet goed weet geef je bijv Zuid Europa in en dan kan je er max 4 aanklikken (kan je ook op kaartje de ligging zien)
Zelf: Diverse reizen op alle continenten (ja, ook Antarctica ;-) )

Buiten Europa met kind (aug.2012):
'13 Marokko - '13/'14 Nieuw-Zeeland - '15 Panama & Zuid-Amerika (5 maanden, backpacken) - '16/'17 Myanmar & Thailand - '18 Maleisië - '19 NY
RoAnVi

Berichtdoor mamaonbekend » 14 Sep 2018, 19:56

RoAnVi, ik zie ook niet hoe ik meerdere vertrekhavens of aankomsthavens kan invoeren hoor op Momondo?

Mijn zoektocht naa tickets vanaf Amsterdam/Dusseldorf naar New York (of evt. Washington) en dan terug vanaf Orlando schiet ook niet op. Zit nog steeds rond de 875,= p.p. ZONDER bagagekosten. Echt niks dus.

En ik zoek ook al om terug te vliegen vanaf Tampa, Jacksonville of desnoods Miami, maar maakt allemaal nauwelijks verschil of is zelfs duurder.

En soms zie ik bij Tix of Gate1 ineens mét ruimbagage staan, maar dan ineens ook weer niet. Maakt het niet duidelijker. Ik ga maar uit van niet.

Ik hoop ook zo dat het gaat lukken. Ik word ook hoe langer hoe enthousiaster of mijn route en wil daar eigenlijk niet meer aan knutselen. Wordt manlief ook gek denk ik. Moet ie wéér meekijken en meedenken wat hem niet veel boeit.
Ik kan de route nog wel iets aanpassen hoor en kosten besparen door geen binnenlandse vlucht te nemen WAS-ORL, maar vanaf Washington met de auto af te zakken naar Orlando. Dan moet ik ook Niagara Falls schrappen en ook de walvistour. Anders red ik het niet in het aantal beschikbare dagen.
Dus: de geplande route moet ‘em gewoon worden liefst!
mamaonbekend

Berichtdoor RoAnVi » 14 Sep 2018, 20:22

Bijv. Amsterdam, Brussel en Düsseldorf wordt dan:
Ams, bru, dus

New York en Boston, alle luchthaven wordt dan:
NYC, bos

That is it, zoals het dus in de link staat. En wat ik zeg, anders regio naam of land invullen.. .

Sorry, beter dan dit kan ik het niet uitleggen vrees ik...

'13 Marokko - '13/'14 Nieuw-Zeeland - '15 Panama & Zuid-Amerika (5 maanden, backpacken) - '16/'17 Myanmar & Thailand - '18 Maleisië - '19 NY
RoAnVi

Berichtdoor RoAnVi » 14 Sep 2018, 20:34

Wel op pc of laptop oid. Op telefoon zie ik het ook niet....

RoAnVi

Berichtdoor mamaonbekend » 14 Sep 2018, 21:03

Ah, is dat het misschien. Ik kijk op de iPad.
Kan vd week es kijken op een laptop.
mamaonbekend

Berichtdoor MarielleH » 15 Sep 2018, 07:52

Gelukt:-)
Ook op de laptop zou ik hier nooit achter gekomen zijn als ik niet wist dat het kan want een echt makkelijke functie vind ik het niet maar het is gelukt! Voor de data die ik voor ogen heb vond ik dezelfde tickets. Ik had niet anders verwacht maar voor we evt. definitief boeken moeten we natuurlijk alles nogmaals doorlopen op "je weet maar mooit".

@mamaonbekend; ik denk dat jullie situatie wel overeen komt met de onze qua vluchten, ook wij zouden idealiter geen retourtje doen maar dat zal 'm nu wel worden. Ik heb gisterenavond even zitten kijken en denk dat het erop neerkomt dat ik de state parks in upstate NY en Niagara inruil voor de state parks in de Carolina en Virgina regio.
Een binnenlandse vlucht doe ik liever niet. Niet alleen wegens de kosten, maar omdat het in de praktijk ook weer bijna een dag kost en de omgeving tussen Atlanta en DC (waar het bij ons om gaat) is denk ik zo mooi dat het het ook gewoon waard is om doorheen te rijden. Ik hoop dat jullie ook iets kunnen bedenken waardoor het voor jullie ook haalbaar is!

MarielleH

Berichtdoor mamaonbekend » 15 Sep 2018, 10:08

Inderdaad Mariëlle, wij zoeken ongeveer hetzelfde.

Ik wil liefst wel een binnenlandse vlucht vanuit Washington. Maar dan rond 18.00-19.00 uur. Dan zijn we misschien wel pas rond 23.00-24.00 uur bij de villa, maar kost het het minste tijd. Die dag hebben we dan ook nog grotendeels in Washington dus dat is dan fijn. En de eerste dag in de villa zullen we wel moe zijn, maar ach...meer dan boodschappen en hangen/spelen/zwemmen hoeft er die dag dan ook niet.

Maar als het moet kan ik wel de vlucht schrappen en iets alternatieve route doen. Ofwel via de kust vanaf Washington afzakken naar Orlando, óf via Shenandoah NP en de Great Smokey Mountains, maar dan vervalt Niagara Falls.
Beide alternatieven gaan ten koste van dagen in Orlando, dan houden we daar max 5 volledige dagen over. Plus aankomst-/vertrekdag maar die zijn zo gebroken dat je weinig doet. Dus dat zou ik erg jammer vinden. Bovendien heb je dan nog weinig rust imdat die dagen ook al weer gevuld zijn met een pretpark, waterpark, Kellypark, shoppen. Dan blijft er eigenlijk geen tijd over om een dagje te genieten van de villa.

Dus: ikwilut, ikwilut, ikwilut, ilwilut gewoon !! :)
mamaonbekend

Berichtdoor eynd14 » 16 Sep 2018, 16:51

RoAnVi schreef:Ik boekte zojuist retour NYC (vanaf Brussel) voor nog geen 250pp in de meivakantie (handbagage, maar zo reizen we ook). Bij Gate1 dus geen vage boekingssite oid.
Voor de lol checkte ik ook de prijzen in onze zomervakantie en ja, dat is iets van 2x zo duur, maar zeker niet 'tegen de 1000 euro'. Directe vluchten... .

Bij Momondo kan je overigens ook tot 4 vertrek en aankomst luchthavens ingeven in 1 zoekopdracht. Nadeel bij hen is dat je per se de exacte datum op moet geven en niet bijv een maand kan kijken.
Wel even checken later of ze inderdaad ook weergegeven worden (bij mij was NY er ineens toch uitgefilterd, heel gek).

Soms zit er een verschil tussen .nl en .be voor hetzelfde traject! .be Geeft minder resultaten, maar is soms wel goedkoper (is onze ervaring), heel vreemd!

Zoekopdracht voor 2 volw. en 2 kids tussen 2-11 jr. . Vliegen Brussel, Dusseldorf, Amsterdam - Boston, NYC. Heen op zat 6 juli, retour zat 27 juli
https://www.momondo.nl/flight-search/BRU,AMS,DUS-NYC,BOS/2019-07-06/2019-07-27/2adults/children-11-11?sort=durationAndPriceRatio_a

Wie weet hebben jullie er iets aan?!

Super bedankt voor de tip dat je bij Momondo met 4 verschillende vertrek en aankomst luchthavens kan invullen. Moet je echt weten dat je zelf die afkortingen met komma's ertussen kan invoeren.

Als het iemand ook bij skyscanner lukt, hou ik me aanbevolen!
Ver met kids: Costa Rica '09, Maleisië '09,Thailand '10, Jordanië '11, Beijing/Thailand '11, Java/Bali '12, Marokko '13, Brazilië '13, Tanzania '14, Borneo '15, Guadeloupe '16, New York '17, Oeganda '17, Thailand/Cambodja '18, Canada '18
eynd14

VorigeVolgende

Terug naar Voorbereiding/Reisplanning