Tips voor kerstvakantie in Oman met 1 en 5-jarige!

De kogel is door de kerk; jullie gaan een verre reis maken. Maar nu, hoe pak je het aan? Twijfel je over je bestemming of heb je vragen of tips over de voorbereiding? Hier kun je ze kwijt.

Tips voor kerstvakantie in Oman met 1 en 5-jarige!

Berichtdoor Dorinda » 26 Jun 2018, 20:55

Over 3 weken gaan we voor het eerst verplicht in de zomervakantie op vakantie en alhoewel we een leuke bestemming hebben gevonden (Peleponesos) vond ik het lastig om iets te vinden wat niet supertoeristisch is (alhoewel je daar bij Griekenland nog behoorlijk over kan twijfelen) en niet te ver vliegen is. We hebben besloten om voor volgend jaar de zomervakantie over te slaan en te proberen in de andere vakanties te gaan zoals de meivakantie, een vakantie in juni waarin de juffen studiedagen hebben en de kerstvakantie (helaas zijn wij aan de schoolvakantie gebonden.. onze school is nog niet zo soepel hiermee en de boete bewaren we liever voor over 2 jaar als we een grotere reis naar Australië willen maken ;-) )

Een lang verhaal om te zeggen dat we onze ogen hebben laten vallen op Oman rond de kerstperiode. Max 14 dagen maar eerder 10-12 dagen. We willen niet op één plek blijven, maar de ervaring (we gingen met onze 10 maanden oude dochter 3 weken naar Zuid-Afrika) leert ons inmiddels dat we ook niet om de 2 dagen iets anders willen. Met onze kinderen (ze zijn dan beide bijna 2 en 6) denken we dan aan zo'n 3 max 4 locaties.

Heeft iemand ervaring met zulke kleine kinderen (de jongste loopt nu nog niet dus een mooie wandeling door de bergen is voor ons geen optie - vanwege bekkenproblemen is een draagzak voor mijn niet lichte dochter geen mogelijkheid ;-)
Zijn er reisbureaus (niet te duur!!)? Het liefst boek ik alles zelf, maar ik hoor natuurlijk wel graag tips voor mooie hotels etc. We houden van goede middenklasse hotel en er mag altijd wel één mooi en luxe verblijf bij zitten maar niet duurder dan 350 euro per nacht!

Ik heb natuurlijk wel even gegoogled en zag dat het Arabisch schiereiland mooi moet zijn, maar dat vergt wel weer extra vliegen/reizen. We kunnen ook vanuit Muscat wat dingen doen, maar de kids willen niet superlang in de auto zitten. Wij ook niet omdat het niet een megalange vakantie is.
Wie heeft er tips? O ja, hotels/huisjes wel met zwembad of aan zee want voor de oudste geldt inmiddels dat zwemmen wel echt iets voor de vakantie is!
Voor de schildpadden is het volgens mij niet het goede seizoen en is mijn dochter vast nog te klein... dat geldt ook voor 4wdrive door de woestijn maar een overnachting in de woestijn kan natuurlijk wel! Wat moeten we beslist doen/zien (de bezienswaardigheden in Muscat staan in ieder geval op ons lijstje).
Ik hoop op veel reacties! Alvast bedankt voor het meedenken.
Z.kids: USAZ.Afrika Swazil.TunesieCanadaThail.SriLanka IndonesieCuraçaoCubaFiji SingapMaleisieBorneoBruneiN.ZeelandJordanPalestina IsraëlChinaEgyptBotswanNamibieZambiaIndiaMarokkoArgentinaBrazilChiliMauritiusCostaR.PanamaDubai
M.kids: TurkijeZuid-Afrika
Dorinda

Re: Tips voor kerstvakantie in Oman met 1 en 5-jarige!

Berichtdoor rianbo » 27 Jun 2018, 17:51

Beste Dorinde,
Ik ben zelf al 2 keer in Oman geweest met mijn 2 kinderen, ze zijn wel wat ouder, de eerste keer waren ze 10 en 9, maar het is een geweldig land, waar je zonder huurauto(liefst 4x4) weinig doet. Muscat is erg mooi, wij sliepen daar bij mijn broer en hebben ook een nacht doorgebracht in shangri la, heel erg leuk voor de kinderen. Bij Ras al Hadd (schildpadden) sliepen wij in een tent op het strand, erg leuk, en de schildpadden hebben op mijn kinderen een enorm grote indruk gemaakt.
Vanuit muscat zijn we via Niswa en misfat al abreyeen naar sama height resorts gegaan, mooie kamer, maar zat nog geen water in het zwembad. Van daaruit naar de grotten (hotta cave en de woestijn.
Wij hebben vanuit muscat (en natuurlijk in muscat) de meeste trips gemaakt, naar Bahla en Ibra (op 1 dag), bimmah sinkhole,
Musandam staat ook nog op mijn lijstje, daar was dit jaar geen tijd voor, maar daar wilde ik met de veerboot naartoe, de kans is dan ook groot dat je dolfijnen ziet.
Wij hebben ook geen verre wandelingen gemaakt maar de routes met de auto zijn geweldig.
Groetjes Rian
rianbo

Berichtdoor tikva » 28 Jun 2018, 07:04

Nadat ik jou verhaal heb gelezen denk ik niet dat Oman een geschikt land voor je is. Hoogtepunt voor ons waren toch de wandelingen door de wadi's en schildpadden zien (maar is te laat voor jonge kids). Oman is echt een heerlijk land voor een rondreis met veel verschillende bestemmingen. Er zijn nauwelijks plekken waar het noodzakelijk is 2 nachten te blijven.
Met dochter 2013:Curaçao, IJsland&Canada&NY 2014:Vietnam&Cambodja&Thailand. 2015:Panama 2016:Thailand&Myanmar&China 2017:2mnd Colombia&Peru&Bolivia&Chili 2018:Thailand&Maleisie
www.gezinopreis.nl
tikva

Berichtdoor famglorie » 29 Jun 2018, 15:44

Wij hebben ons ook georienteerd op Oman met kerst. Onze kinderen zijn wel iets ouder maar dat hoeft niet uit te maken.

Wij zijn uiteindelijk afgehaakt omdat het voor de komende kerstperiode niet meer haalbaar bleek, bijna alles al vol. En schreeuwend duur. Nu geven wij echt behoorlijk uit aan vakanties maar dit kwam qua budget echt niet in de buurt helaas.

Wij gaan nu met kerst naar de kaapverdische eilanden en kijken of we in de meivakantie naar Oman kunnen.
famglorie

Berichtdoor Dorinda » 11 Jul 2018, 08:56

Dank voor jullie reacties. Ik had uiteindelijk een haalbaar rondje uitgezocht maar inderdaad waren de prijzen voor deze kerst inclusief de tickets enorm duur (en ik doe meestal ook niet al te zuinig). Bovendien stond er één hotel op mijn verlanglijstje en bleek ook die al vol te zitten. Dat was nav de uitzending 'amazing hotels'...
Een tweede hotel (Shangri La) dat ik veel tegenkwam bleek ook meer dan 600 euro per nacht (terwijl dat normaal rond de helft moet liggen). Kortom, wij gaan ons herberaden.. Eerst maar eens deze zomer op vakantie.. na deze ervaringen weten we vast ook weer beter wat ons wel en niet bevalt... dank voor jullie reacties.

ps ik heb aan de hand van alle verhalen die ik inmiddels heb gelezen en de afbeeldingen Oman nog wel op mijn lijstje staan ;-)
Z.kids: USAZ.Afrika Swazil.TunesieCanadaThail.SriLanka IndonesieCuraçaoCubaFiji SingapMaleisieBorneoBruneiN.ZeelandJordanPalestina IsraëlChinaEgyptBotswanNamibieZambiaIndiaMarokkoArgentinaBrazilChiliMauritiusCostaR.PanamaDubai
M.kids: TurkijeZuid-Afrika
Dorinda

Berichtdoor Debbie » 18 Aug 2018, 09:58

Hoi,

we zijn naar Oman geweest toen onze dochter 8 maand oud was. Hebben een fijne reis gehad.
Ik zou zeker aanraden om een georganiseerde toer te doen. We hebben de rondreis met imagine gedaan en heel content van.
Onze reistijd was iets langer, dus hebben musadam en UAE erbij genomen, Oman zelf was denk ik maar iets van een 10 -14 dagen (is al even geleden).
Moest je meer informatie willen, vraag maar ;-)
2009: cuba, 2010: bali & lombok, 2011: namibië & botswana, 2012: marokko, 2013: route 66 & westkust, 2014: florida, 2015: oman & uae (met baby), 2016: azoren (met peuter), 2018: hawaii (met baby & kleuter)
Debbie

Terug naar Voorbereiding/Reisplanning