Bij welke touroperator een vlucht boeken

De kogel is door de kerk; jullie gaan een verre reis maken. Maar nu, hoe pak je het aan? Twijfel je over je bestemming of heb je vragen of tips over de voorbereiding? Hier kun je ze kwijt.

Bij welke touroperator een vlucht boeken

Berichtdoor fam moerkens » 18 Jan 2018, 20:18

Wij gebruiken eigenlijk allemaal wel Skyscanner of momondo enz om onze vliegtickets te boeken maar volgens mij kiezen de meeste mensen, net als ik, meestal voor gate1, schipholtickets enz terwijl er genoeg aanbieders zijn die vaak goedkoper uitkomen.
Daarom heb ik bedacht om hier deze vraag te stellen omdat ik toch wel benieuwd ben naar goede en slechte ervaringen van allerlei verschillende touroperators waar we onze vluchten boekte of wilde boeken.

Zelf boek ik dus het liefst bij gate1, schipholtickets.com of gewoon rechtstreeks bij de maatschappij, dat is tot nu toe altijd nog goed gegaan.
1 x hadden we een probleem bij eurowings omdat onze terugvlucht geannuleerd werd maar dit werd netjes opgelost en ik zou zo weer bij deze touroperator/maatschappij boeken.

Het gaat me dus niet om de vliegmaatschappij maar om de site waar je, je ticket boekte (dit kan natuurlijk ook, net als toen bij mij, een vliegmaatschappij zijn geweest)
fam moerkens

Re: Bij welke touroperator een vlucht boeken

Berichtdoor blotevoetjes » 18 Jan 2018, 23:10

hoi hoi,

goed initiatief:
ik heb net gereageerd op jouw antwoord bij mijn vraag ''ervaringen skytours'...daar heb ik beschreven

Dat we via Momondo een goedkoop ticket van Dusseldorf naar Bangkok met Etyad vonden (2950 voor ons 5en). Het verliep via boekingskantoor Skytours en hoewel het anders liep dan anders (zie mijn verhaal) hebben we de tickets in goede orde ontvangen (en nergens goedkoper volgens mij, althans niet op dit moment), dus wij zijn blij!!

groetjes, Mijke
blotevoetjes

Berichtdoor Sharon » 05 Mei 2018, 11:29

Ik heb onze reis naar Australië geboekt via vliegtickets.nl
Twee maal heb ik via deze site de goedkoopste tickets gevonden voor onze verre reizen naar New Zealand en nu dus Australië. Ik kwam toevallig op deze sit terecht omdat ik eigenlijk naar vliegwinkel wilde maar vliegtickets intoetste. Het scheelde ons 200 euro met andere sites.
Sharon

Berichtdoor gchk » 05 Mei 2018, 13:34

Ik boek echt waar ik de goedkoopste tickets vind: Budgetair, Gate1, Expedia.... dat maakt mij allemaal niks uit. Wat ik wel de laatste jaren een paar keer gedaan heb is met de goedkoopste prijs die ik gevonden had, naar Joker (een Belgische reisorganisatie) gaan. Soms hebben zij een deal met een bepaalde luchtvaartmaatschappij waardoor ze onder de prijs kunnen gaan, die ik gevonden heb. De voorbije jaren is dat bv gelukt voor Indonesië en Mexico, voor Japan en India hadden ze geen beter aanbod en voor de VS kwamen ze op hetzelfde uit.

Ik heb eigenlijk nog nooit een echt probleem gehad met zo'n site. De vlucht naar Japan (via Expedia) is heel erg vaak aangepast en van route verandert, maar dat kwam allemaal goed.
Qua maatschappijen: we hebben eens een gecancelde British Airways vlucht gehad, maar toen zijn we meteen via BA omgeboekt op een Austrian Airways. En we hebben ook een keertje onze aansluiting gemist (ook met BA, toevallig) maar op het moment dat we uit het vliegtuig stapten,stond er letterlijk aan de deur al iemand klaar met nieuwe boardingpassen en was alles al geregeld.
gchk

Terug naar Voorbereiding/Reisplanning