We kunnen maar niet kiezen! Sri Lanka/Costa Rica/...

De kogel is door de kerk; jullie gaan een verre reis maken. Maar nu, hoe pak je het aan? Twijfel je over je bestemming of heb je vragen of tips over de voorbereiding? Hier kun je ze kwijt.

West USA!

Berichtdoor Chippi » 15 Apr 2018, 12:22

Ik zou naar West USA gaan. Wij zijn destijds (kinderen even oud) in april/mei geweest. Niet zo druk, net zo heet, niet zo duur als in zomer. In de zomer naar west USA is - vind ik - zonde. Zo duur, druk en heet. Nu kun je nog buiten de schoolvakanties. Prima met een camper te doen (heerlijk voor de kinderen, beetje knutselen onderweg) en je zult zien dat het in oktober heel goed betaalbaar is.
Met kinderen: USA, Thailand (2x), Marokko, Dubai, Cambodja, Maleisie, Vietnam, Oman, Cuba, Sri Lanka
Zonder kinderen: Florida, west USA, Indonesie, New York, Thailand, Canada, Nepal, Mexico, China

Facebook: TravelMama
Chippi

Re: We kunnen maar niet kiezen! Sri Lanka/Costa Rica/...

Berichtdoor Adventuregirl » 16 Apr 2018, 13:55

mamaonbekend schreef:Adventuregirl, dat lijkt mij ook een erg gave combi!
Heb je alles zelf los geboekt? En hoe lang ben je geweest?
Mag ik brutaal vragen wat je hiervoor kwijt was aan met hoeveel personen aan deze reis?

Ik ben aan het nadenken over een volgende verre reis en heb een aantal ideeen, waaronder de combi Sri Lanka/Malediven, maar ben zo bang dat het erg duur wordt..

De totale schade aan vliegtickets was 2.018,75 (665,76 voor een volwassene; 584,76 voor een kind en nog 72,50 aan reserveringskosten.
In totaal zijn we ongeveer 24 dagen weggeweest. We zijn 5 dagen op de Malediven geweest.
Alles hebben we zelf gereserveerd. Ik vond dat prima te doen.

Malediven zijn wel een redelijke aanslag op het budget, maar ik vond het erg leuk om daar een paar dagen te zijn. Je zou ook korter kunnen gaan en voordeliger kunnen overnachten. Sri Lanka hebben we een chauffeur met auto voor geregeld. Ter plekke via het Morning Star Guesthouse in Negombo. Leuke acco om te overnachten.
Adventuregirl

Re: We kunnen maar niet kiezen! Sri Lanka/Costa Rica/...

Berichtdoor fijninchina » 17 Apr 2018, 22:45

Wij hebben een heleboel plekken al gedaan en Costa Rica staat nog nog redelijk bovenaan...Onze kinderen waren toen 10, 9 en 6 ongeveer. Maar West USA was ook super met de camper, hebben we in 2010 gedaan. Denk dat ze een gedeelde eerste plaats hebben.
Sri Lanka een paar keer overwogen, maar toch niet gedaan uiteindelijk.

Maar vonden eigenlijk al onze reizen super.
Thailand (2004, 2013, 2015, 2016, 2017), Tunesië (2007), VS (2010), Costa Rica (2012), China (2015/2016/2017), Hong Kong (2015/2017), Maleisië (2016), Indonesië (2016), Australië (2017), Macau (2017), Borneo (2017), Canada (2018) en Europa
fijninchina

Vorige

Terug naar Voorbereiding/Reisplanning