stappenplan uitschrijven??

Je wilt een lange reis maken met je gezin. Maar hoe regel je dat met je baas? En wat vindt de school er van? Hier de tips en tricks van ervaringsdeskundigen.

stappenplan uitschrijven??

Berichtdoor mendy » 22 Aug 2018, 13:40

Hallo

Wij zijn van plan om vanaf april 4 maanden naar Azie te gaan.
Een gesprek op school gehad. De directeur was heel enthousiast en omdat het maar om een paar
weken school gaat willen ze ons daarmee helpen (meivakantie, zomervakantie en alle vrije dagen gaan er vanaf)
Wij gelijk de leerplichtambtenaar gebeld, maar we kregen gelijk een nee. Hoeven niet eens op gesprek te komen of iets
dergelijks, het was gewoon een NEE.
Dus dat wordt uitschrijven. Nou lees ik zoveel verschillende dingen daarover.
Kan iemand hiervoor een soort van stappenplan hier neerzetten?
Wanneer uitschrijven? regelen bij de SVB, wanneer? En daar eerlijk zeggen dat je op reis gaat? Het hele gezin uitschrijven of 1 van de ouders met de kinderen? Hoe zit het met je koophuis? We hopen allebei onze baan te kunnen houden. Verzekeringen via OOM verzekering?
Zoveel vragen waar ik niet allemaal een duidelijk antwoord op kan vinden.
Wie heeft dit gedaan en kan ons duidelijk uitleggen hoe precies?
Onwijs bedankt vast.
mendy

Re: stappenplan uitschrijven??

Berichtdoor MissMakena » 10 Nov 2018, 18:11

Ha Wendy,
Hier hetzelfde gehad en gedaan in ongeveer dezelfde periode. Stuur me gerust een pb mocht je nog interesse hebben, aangezien je bericht van augustus is, heb je inmiddels misschien je antwoorden al.

Hartelijke groet,
Tessa
MissMakena

Re: stappenplan uitschrijven??

Berichtdoor Saskia75 » 15 Nov 2018, 16:11

Hi,

Wij zouden volgend schooljaar met onze kinderen 4 maanden willen reizen door Nieuw Zeeland. School is akkoord en vindt het een goed plan. Ik hou er rekening mee dat we geen toestemming krijgen van leerplicht. Hoe hebben jullie het aangepakt wanneer je je moet laten uitschrijven ?
Saskia75

Terug naar Verlof en Leerplicht