''Opening'' in de leerplichtwet

Je wilt een lange reis maken met je gezin. Maar hoe regel je dat met je baas? En wat vindt de school er van? Hier de tips en tricks van ervaringsdeskundigen.

Re: ''Opening'' in de leerplichtwet

Berichtdoor pollies » 22 Jan 2018, 12:17

Dat is het zeker! Wij hebben ook eerst gepolst op school hoe de lpa was. Directeur heeft ons toen aangeraden om even te wachten aangezien lpa met pensioen ging en er een jonge voor terugkwam. Dus indd heel erg afhankelijk.

Maargoed als je het stil wil houden dan schrijf je je dus uit bij de gemeente als zijne geëmigreerd en dan heeft de lpa niks te zeggen.. maar dan dus als gezin uitschrijven. Komt eigenlijk op hetzelfde neer als wij hebben gedaan.
Met kinderen voor de wereldreis: Zuid-Afrika, Sri Lanka en Vietnam

Januari 2016: Wereldreis » Australië, Filipijnen, Japan, Sumatra, Maleisië, Zuid-Afrika, Botswana, Namibië. Wij zijn te volgen op mmmm.reislogger.nl

Mei 2018: Borneo
pollies

Berichtdoor mrtravel1984 » 21 Feb 2018, 18:40

Volgens mij is inderdaad heel veel mogelijk hoor. Waar een wil is is een weg. Heb ook wel eens informatie gekregen van de wereldschool, waar je waar dan ook ter wereld wettelijk Nederlands onderwijs kan volgen (basisschool en voortgezet onderwijs).

Hoe het precies zit met uitschrijven op je huidige school/GBA etc. weet ik ook niet. Dat ligt er natuurlijk helemaal aan voor hoe lang je op reis wilt! Kan me voorstellen dat als het voor een half jaartje is, dat dat dan allemaal niet hoeft.
mrtravel1984

ervaringsdeskundige uitschrijven?

Berichtdoor Kiwi2009 » 22 Feb 2018, 11:39

Hallo Allen,

Ook wij hebben de intentie voor 3 maanden naar Nieuw zeeland en australie te gaan en zijn benieuwd naar mensen die ook zoiets hebben gedaan en ervaring hebben met uitschrijven en de consequenties hiervan. Ik heb een aantal sites die info geven hierover, maar zou het graag van een ervaringsdeskundige horen:). Heeft iemand dit eerder gedaan?

hierbij onderstaande site ter info op eerdere vraag, er is volgens mij geen inschrijving nodig op buitenlandse school bij uitschrijving gemeente:

https://www.expatverzekering.nl/nieuws/ ... erzekering" onclick="window.open(this.href);return false;

groet Koen en Esther
Kiwi2009

Berichtdoor Kiwi2009 » 22 Feb 2018, 11:52

Hallo,
Sorry ben nieuw op de site en lees nu jullie fantastische verhalen waar ik naar op zoek was, bedankt Pollies voor de info, ik ga hier verder mee.
groet Esther
Kiwi2009

Vorige

Terug naar Verlof en Leerplicht