wat zijn goede snorkels (ook voor kinderen)?

Wat neem je mee op een verre reis met kinderen? Welk reisbedje is het beste, en welke rugdrager het comfortabelst? Stel hier je vragen op het gebied van dragen, slapen, rijden, laptopjes etc.

Re: wat zijn goede snorkels (ook voor kinderen)?

Berichtdoor dhans » 08 Aug 2018, 17:05

WAARSCHUWING

Op Tioman Island hoorden wij verhalen bij onze duikschool dat er snorkelaars met CO2 vergiftiging uit het water werden gehaald. Die gebruikten allemaal een full-face masker. Dat vult zich dus langzaam met CO2. Niet gebruiken dus!
www.reisfamilie.nl
India* Thailand* Maleisië* Turkije* Singapore* Indonesië* USA* Baltics* Sri Lanka* Nepal Marokko Egypte Israël Syrië Jordan Vietnam Taiwan China Korea (met * ook met kids)
Gebruikers-avatar
dhans

Berichtdoor RoAnVi » 09 Aug 2018, 12:50

Heftig hoor! Maar dat bedoelde ik dus in mijn eerdere reactie met niet genoeg zuurstof naar binnen kunnen krijgen.... .

Had mijn laatste reactie verwijderd omdat ik geen zin had in discussie omdat ik het ook maar van horen zeggen had en dus niet wilde standen in een welles/nietes.
Zelf: Diverse reizen op alle continenten (ja, ook Antarctica ;-) )

Buiten Europa met kind (aug.2012):
'13 Marokko - '13/'14 Nieuw-Zeeland - '15 Panama & Zuid-Amerika (5 maanden, backpacken) - '16/'17 Myanmar & Thailand - '18 Maleisië - '19 NY
RoAnVi

Berichtdoor Adventuregirl » 03 Sep 2018, 15:06

https://duikeninbeeld.tv/co2-opbouw-in- ... e-zit-dat/

Het verschil tussen goede en minder goede maskers.
Adventuregirl

Berichtdoor eynd14 » 03 Sep 2018, 15:27

Jippie, de Tribord Easybreath (te koop bij Decathlon) komt niet als gevaarlijk uit de bus! Deze krijgt predicaat 'groen' (=goed)!

Ik zie dat ie tegenwoordig Subea Easybreath heet.

Leuk dat ze steeds goedkoper worden. Paar jaar terug 39,99 euro, toen 29,99 euro (toen ze allerkleinste maat en grootste uit hun assortiment hadden gehaald en efficienter konden werken) en nu nog maar 24,99 euro!
Ver met kids: Costa Rica '09, Maleisië '09,Thailand '10, Jordanië '11, Beijing/Thailand '11, Java/Bali '12, Marokko '13, Brazilië '13, Tanzania '14, Borneo '15, Guadeloupe '16, New York '17, Oeganda '17, Thailand/Cambodja '18, Canada '18
eynd14

Berichtdoor RoAnVi » 03 Sep 2018, 16:07

Misschien lees ik niet goed, maar ik zie nergens dat deze test ook gedaan is voor het gebruik van (jonge) kinderen... .

'13 Marokko - '13/'14 Nieuw-Zeeland - '15 Panama & Zuid-Amerika (5 maanden, backpacken) - '16/'17 Myanmar & Thailand - '18 Maleisië - '19 NY
RoAnVi

Berichtdoor eynd14 » 03 Sep 2018, 16:42

RoAnVi schreef:Misschien lees ik niet goed, maar ik zie nergens dat deze test ook gedaan is voor het gebruik van (jonge) kinderen... .

Ik denk dat je goed gelezen hebt.... staan de 'gewone' testen in, niet specifiek (helemaal niet eigenlijk) voor kinderen... Grappig om te merken dat je daar helemaal aan voorbij gaat als je eigen kinderen alweer tieners zijn geworden...

Wel interessant om het testteam aan te schrijven met die vraag! Wie o wie pakt dit op??
Ver met kids: Costa Rica '09, Maleisië '09,Thailand '10, Jordanië '11, Beijing/Thailand '11, Java/Bali '12, Marokko '13, Brazilië '13, Tanzania '14, Borneo '15, Guadeloupe '16, New York '17, Oeganda '17, Thailand/Cambodja '18, Canada '18
eynd14

Berichtdoor Adventuregirl » 03 Sep 2018, 20:40

Zou het behalve modelafhankelijk ook nog maatafhankelijk zijn?
Gewoon een vraag hoor.... geen kritiek.
Adventuregirl

Berichtdoor dhans » 03 Sep 2018, 21:41

Il zou er maar geen risico mee nemen....
www.reisfamilie.nl
India* Thailand* Maleisië* Turkije* Singapore* Indonesië* USA* Baltics* Sri Lanka* Nepal Marokko Egypte Israël Syrië Jordan Vietnam Taiwan China Korea (met * ook met kids)
Gebruikers-avatar
dhans

Berichtdoor RoAnVi » 04 Sep 2018, 08:39

eynd14 schreef:Wel interessant om het testteam aan te schrijven met die vraag! Wie o wie pakt dit op??

De fabrikanten van de modellen die ik gezien heb (de verkopers die ik gesproken heb kan ik beter zeggen) zeggen ook dat het niet geschikt is voor gebruik onder de 8 (of 10?!). Dus ik snap ook best dat een test daar dan niet op gebaseerd gaat zijn. Wilde alleen voorkomen dat de conclusie getrokken gaat worden dat het dan dus ook automatisch 'groen' is voor gebruik door jonge kinderen.

Adventuregirl schreef:Zou het behalve modelafhankelijk ook nog maatafhankelijk zijn?
Gewoon een vraag hoor.... geen kritiek.

Geen idee, maar ik denk dat als fabrikanten van mening zijn dat jonge(re) kinderen ook hun producten kunnen gebruiken ze de eersten zullen zijn om dat te promoten. Is natuurlijk een enorme markt die ze anders links zouden laten liggen.

dhans schreef:Il zou er maar geen risico mee nemen....

Wij zijn gegaan voor een 'ouderwets' setje voor onze 5-jarige. Ging super goed, dus waarom risico nemen inderdaad.

RoAnVi

Vorige

Terug naar Meenemen op reis