thailand malaria en jonge kinderen

Voor al je vragen én tips over hoe je een verre reis met kinderen zo gezond en veilig mogelijk kunt laten verlopen. Over muggen, malaria, inentingen, eten & drinken etc.

Re: thailand malaria en jonge kinderen

Berichtdoor Martine17 » 28 Dec 2017, 22:26

Hoi,

Mag ik vragen wat jullie uiteindelijk hebben gedaan? Wij zijn bezig met de voorbereidingen voor onze reis naar Thailand, Australie en Bali en ons wordt inderdaad ook aangeraden om onze kinderen (2 en 4 jaar) malarone te geven. In 2014 waren we ook in Thailand (met onze dochter van toen 1,5 jaar) en toen was dit advies er nog niet.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groeten,
Martine
Martine17

Berichtdoor germanwings » 28 Dec 2017, 22:52

http://www.vaccinatiesopreis.nl/malaria-thailand/

Je zou een noodbehandeling moeten meenemen, afh van waar je precies heen gaat.
met dochter: Kreta, Maleisie (2x), Italie, Indonesie (Java en Bali), China+Hongkong, Zweden, Sri Lanka, Polen, Vietnam
zonder:oa. India, Mexico, Guatemala, Belize, Nicaraqua, El Salvador, Honduras, Peru, Suriname, Kenia, Marokko, Jordanie, Cambodja, China
germanwings

Berichtdoor Martine17 » 29 Dec 2017, 22:54

Dank voor je reactie! Voor kleine kinderen wordt de noodbehandeling afgeraden en een gewone kuur aangeraden. Ik reis voor m’n werk regelmatig naar malaria gebieden en slik dan ook malarone, zou de kinderen die zooi liever niet geven...

We blijven voor het grootste deel boven Bangkok, weg bij het malaria gebied. Maar we wilden een paar dagen in de buurt van Hua Hin (iets zuidelijker) verblijven, net niet in het malaria/noodbehandeling gebied. Maar daar twijfelen we nu dus over aangezien het echt net op de grens ligt...
Martine17

Berichtdoor fam moerkens » 30 Dec 2017, 01:01

Wij hebben het nog nooit gedaan omdat het niet nodig was, ik vraag me eerlijk gezegd wel af in hoeverre het nu wel echt nodig is..... Afgezien daarvan zijn wij prima verzekerd en krijgen we het toch allemaal betaald door de verzekering dus ik zou het waarschijnlijk wel meenemen. Dat is dan ook wel gelijk het punt waar het bij mij steekt, wie wordt hier nu beter van? Volgens mij de malaria verstrekker, de apotheek en de ggd of een andere instantie...... uiteindelijk gooien wij het na het verstrijken van de houdbaarheidsdatum gewoon weer de prullenbak in, toch zonde! Zeker als je, je bedenkt dat het dus in veel landen niet voldoende op voorraad is.
Misschien is het een idee om het aan het eind van je reis ergens te doneren (?)
Laatst gewijzigd door fam moerkens op 02 Jan 2018, 01:12, in totaal 2 keer gewijzigd.
fam moerkens

Berichtdoor josel » 01 Jan 2018, 15:20

Wat bizar dat dit zo gewijzigd is. Wij reisden in 2013 met een peuter en in 2016 met peuter & kleuter door Thailand en er werd aangegeven dat malaria tabletten absoluut niet nodig zijn.

In het gebied onder Hua Hin (gaan jullie naar Sam Roi Yot? Supermooi!!!) komen wel veel muggen voor, maar sprayen met een lokaal gekocht muggenmiddel volstond. Nauwelijks geprikt daar, terwijl ik in andere vakanties vaak helemaal vol zat.

Even op de site van de WHO kijken en het lijkt erop dat malaria alleen maar minder voorkomt in Thailand. Krijg ook het gevoel dat er ergens wat voorraad junior-malarone opgemaakt moet worden.
http://www.who.int/malaria/publications ... tha_en.pdf
Zonder kids: Costa Rica, Zuid-West VS, Zuid-Afrika, Panama, New York
Met zoon ('11): Canada '12, Thailand '13, Costa Rica '14
Met zonen ('11) en ('14): Canada/VS '15, Thailand '16, Costa Rica '16, Frankrijk '17
Reisverslagen: http://joseluken.blogspot.nl/
josel

Berichtdoor Martine17 » 17 Jan 2018, 13:22

Ja we gaan idd naar Sam Yoi Rot, toen we in 2014 in Thailand waren met onze dochter van destijds 1,5 was het advies heel anders. Vind het maar apart. Ik vraag denk ik toch nog ergens anders een second opinion aan - dus niet bij de GGD...
Martine17

Berichtdoor fam moerkens » 17 Jan 2018, 13:41

Ik denk niet dat het advies zal wijzigen.....krijg je het vergoed of moet je het zelf betalen?
fam moerkens

Vorige

Terug naar Gezondheid en Veiligheid