Malaria pillen over voor gezin

Lonely Planet over? Op zoek naar een tweedehands travelbed of die ultralichtgewichte rugdrager? Plaats hier je vraag en aanbod.

Re: Malaria pillen over voor gezin

Berichtdoor Schaaphs » 12 Feb 2018, 16:43

Hallo Nandi,

Wij hebben nog Malarone tabletten over, houdbaar tot januari 2021. Wij hebben voor ruim een half jaar Malarone tabletten gekocht voor onze reis van 4 to 6 maanden door Afrika heen. Echter door de ziekte van mijn vader hebben wij deze reis na 3 weken moeten annuleren. Mocht jij nog interesse hebben, laat het mij dan weten.

Groeten Hoit
Schaaphs

Berichtdoor eynd14 » 12 Feb 2018, 17:29

Zowel koper als verkoper zijn nog steeds strafbaar bij kopen/verkopen van medicijnen die niet via apotheek worden verstrekt.

Ik begrijp dat het verleidelijk is om dit te doen (echt zonde om spullen weg te gooien) maar het mag niet..
Ver met kids: Costa Rica '09, Maleisië '09,Thailand '10, Jordanië '11, Beijing/Thailand '11, Java/Bali '12, Marokko '13, Brazilië '13, Tanzania '14, Borneo '15, Guadeloupe '16, New York '17, Oeganda '17, Thailand/Cambodja '18
eynd14

Berichtdoor Schaaphs » 13 Feb 2018, 00:05

Beste eynd14,

Voor zover mij bekend is het verkopen als particulier van medicijnen niet verboden. Op de website van de rijksoverheid wordt alleen gesproken, wanneer er verkocht wordt, online vanaf een eigen website. Hierbij moet jij als verkoper je aanmelden bij de CIBG, waarna je na goedkeuring een logo krijgt die de verkoper op zijn website moet vermelden. Er wordt nergens over gesproken over particulieren die van hun medicijnen afwillen.

Mocht ik het mis hebben, dan zie ik graag een link naar een officiële site van de overheid die ik niet heb kunnen vinden waarbij het verkopen van medicijnen verboden is.

Ik kan me voorstellen dat het door de overheid wordt afgeraden om medicijnen te kopen welke niet via een apotheek afkomstig zijn. Maar Malarone is een medicijn die zonder recept verkrijgbaar is in de meeste landen en welke je ook gewoon online kan bestellen, echter tegen hoge prijzen.

Mvgr. Hoit
Schaaphs

Berichtdoor eynd14 » 13 Feb 2018, 13:13

Pfff, ik heb me suf gezocht. Echt balen want 2 jaar geleden heb ik het helemaal lopen uitzoeken (zie eerdere posts onder dit draadje) maar stom dat ik toen niet een verwijzing heb opgenomen.

Ik had toen iets anders gelezen maar ook nu kan ik toch nog wel iets vinden. Het is een bericht uit 2011 waarin ze aankondigen e.e.a. aan te scherpen zodat opsporing en bewijslast wordt vergemakkelijkt. In dit stuk staat ook dat verkoop door onbevoegden bij wet is verboden (zie dik gedrukt gedeelte). Exacte wetteksten heb ik helaas niet voor je...

"Voor de goede orde wordt opgemerkt dat het voorstel niet behelst om het ‘te koop aanbieden’ in het algemeen te verbieden, maar uitsluitend voor onbevoegden. De IGZ kan op dit moment al optreden in het geval dat geneesmiddelen onbevoegd worden vervaardigd, in voorraad gehouden, verkocht en afgeleverd. Deze handelingen zijn al wettelijk verboden. Het staat bij degene die een geneesmiddel te koop aanbiedt echter niet op voorhand vast dat hij voornoemde verboden ook overtreedt. Daarom wordt de opsporing en de bewijslast vergemakkelijkt indien het ‘te koop aanbieden’ afzonderlijk strafbaar wordt gesteld. Hiermee krijgt de IGZ een extra instrument in handen. Dit gebeurt in het wetsvoorstel tot wijziging van de Geneesmiddelenwet (32 196)."

Uit: https://www.medicalfacts.nl/2011/04/12/ ... -internet/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

En ik ben hier snel door getrickerd vanwege het werk dat mijn man doet. Controles in de zorgbranche... Ik weet uit eerste hand dat ook marktplaats advertenties e.d. worden bekeken om hier werk van te maken. En wie weet ben jij wel een controleur die hier iemand uit de tent wilt lokken ;-) ??
Ver met kids: Costa Rica '09, Maleisië '09,Thailand '10, Jordanië '11, Beijing/Thailand '11, Java/Bali '12, Marokko '13, Brazilië '13, Tanzania '14, Borneo '15, Guadeloupe '16, New York '17, Oeganda '17, Thailand/Cambodja '18
eynd14

Berichtdoor Dionne » 14 Feb 2018, 11:02

Ik zou het sowieso niet kopen omdat geneesmiddelen onder condities bewaard dienen te worden wegens de werkzaamheid. En wie zegt dat dat gebeurt is.
Ik zou ook geen tweedehands autostoelen kopen, tenzij ik iemand echt goed ken.

Maar als je met het vliegtuig naar de tropen reist is het praktisch onmogelijk om de medicijnen op de juiste manier te bewaren. En wie zegt dan dat ze werken zoals zou moeten.

Als er al iets bekend is over de gevolgen van malariamedicatie preventief aan kinderen geven, dan hebben ze daar medicatie bewaard op goede condities voor gebruikt.
Maar er zullen zeker geen testen zijn geweest met malaria medicatie die niet volgens voorschrift bewaard zijn, dus ik zou ook niet weten wat dat doet op lange termijn in een kinderlichaam.
Zonder kinderen: Canada, Ecuador en Galapagos, Zuid Afrika (2x), Namibie, Zimbabwe, Botswana en delen Europa.
Met kinderen: Denemarken, Canarische Eilanden, Oostenrijk, Azoren, Slovenie, Thailand 2*, Sri Lanka, Japan, Costa Rica, Polen.
Dionne

Berichtdoor TravelNorth » 15 Feb 2018, 08:43

Malarone zijn tabletten verpakt in een strip. Kan je weinig fout aan doen . Ik zou ze rustig overnemen , zie probleem niet.
TravelNorth

Berichtdoor RoAnVi » 15 Feb 2018, 10:11

Op reis bewaren wij ze inderdaad niet in een koelkast, thuis wel, maar we nemen ze de volgende reis weer net zo rustig mee en in hoor!
Zelf: Diverse reizen op alle continenten (ja, ook Antarctica ;-) )

Buiten Europa met kind (aug.2012):
'13 Marokko - '13/'14 Nieuw-Zeeland - '15 Panama & Zuid-Amerika (5 maanden, backpacken) - '16/'17 Myanmar & Thailand - '18 Borneo (Mal)
RoAnVi

Berichtdoor eynd14 » 15 Feb 2018, 11:24

Ai, daar gaat het dan al mis... malerone moet je NIET in de koelkast bewaren!!!

En als je dan claimt dat je er niet mee op reis bent geweest (medicijnen zijn dus niet onder tropische omstandigheden bewaard) zijn ze dus toch al (thuis!) verkeerd bewaard met de nodige gevolgen...
Laatst gewijzigd door eynd14 op 15 Feb 2018, 11:31, in totaal 2 keer gewijzigd.
eynd14

Berichtdoor eynd14 » 15 Feb 2018, 11:30

TravelNorth schreef:Malarone zijn tabletten verpakt in een strip. Kan je weinig fout aan doen . Ik zou ze rustig overnemen , zie probleem niet.

Ze zitten idd in strips dus daar kan niet veel mee misgaan maar het gaat ook om hoe ze bewaard zijn. Als iemand ermee op reis is geweest naar de tropen en (dus, bijna niet te vermijden) de strips blootgesteld zijn aan te hoge temperaturen kan de werking (of tot hoe lang ze goed zijn) veranderd zijn.
eynd14

Berichtdoor Dionne » 15 Feb 2018, 19:24

@Eynd14: wij snappen elkaar...
Zonder kinderen: Canada, Ecuador en Galapagos, Zuid Afrika (2x), Namibie, Zimbabwe, Botswana en delen Europa.
Met kinderen: Denemarken, Canarische Eilanden, Oostenrijk, Azoren, Slovenie, Thailand 2*, Sri Lanka, Japan, Costa Rica, Polen.
Dionne

VorigeVolgende

Terug naar Marktplaats