skigebied en accommodatie gezocht....

Voor al je vragen die niet passen in bovenstaande fora. Bijvoorbeeld over kindvriendelijke vakanties in Europa.

Re: skigebied en accommodatie gezocht....

Berichtdoor Adventuregirl » 20 Nov 2018, 14:03

Je kan ook goed kijken bij Plutosport.

En verder kijk ik altijd bij Zalando-lounge daar was vorige week Sorel in de outlet (laarzen, schoenen).
Daar halen we ook de nodige wintersport spullen vandaan. Goede kwaliteit, maar net een jaartje ouder.
Wel met goede sneeuwvangers, mouwmanchetten, lang rugpand, hoge kraag etc.
Daar komt af en toe Dare2B, Vaude, Killtec, Columbia, Ziener etc. etc. langs.

Decathlon heeft soms een goede aanbieding van Craft (ondergoed).
Andere sites:
www.bergfreunde.nl
taurusoutdoor.nl

Goed zoeken.... kwaliteit is voor een redelijke prijs te vinden.
Adventuregirl

Berichtdoor sinole » 20 Nov 2018, 16:08

Fijn al die suggesties! Goede winterkleding kan best in de papieren lopen. En dan misschien 2 weken aan en het jaar erop te klein...
Zonder kinderen lange en kortere reizen oa door Zuid-Amerika, Afrika, Azië, Midden-Amerika

Solo met dochters ('07 en '09) ver: Jamaica ('10), Bali ('14), Zuid-Afrika ('15), Panama ('16), Bali, Singapore en Australië ('17), Beijing en Australië ('18)
sinole

Berichtdoor Adventuregirl » 20 Nov 2018, 16:34

sinole schreef:Fijn al die suggesties! Goede winterkleding kan best in de papieren lopen. En dan misschien 2 weken aan en het jaar erop te klein...

Ben ik met je eens.... we gaan dit jaar in met de jaarwisseling acht dagen en in de voorjaarsvakantie tien dagen.
Verder gebruiken we de skikleding ook als we gaan schaatsen.
Als je kijkt naar bijvoorbeeld Didriksons, die hebben vaak broekspijpen die je uit kan leggen waardoor je nog wat meer lengte krijgt.

Kwaliteit loont echter wel, en twee paar handschoenen is geen overbodige luxe.

En kijk ook op marktplaats... dat werkt ook prima!
Adventuregirl

Berichtdoor germanwings » 20 Nov 2018, 19:44

Ik vind het leuk om te lezen dat mijn tip.zoveel mensen aan spreekt.
Ben zelf ook altijd zo blij als ik hier goede tips vandaan haal.
met dochter: Kreta, Maleisie (2x), Italie, Indonesie (Java en Bali), China+Hongkong, Zweden, Sri Lanka, Polen, Vietnam
zonder:oa. India, Mexico, Guatemala, Belize, Nicaraqua, El Salvador, Honduras, Peru, Suriname, Kenia, Marokko, Jordanie, Cambodja, China
germanwings

Berichtdoor Adventuregirl » 27 Nov 2018, 08:33

Misschien ten overvloede..
In de zalando-lounge is vandaag Jack Wolfskin in de aanbieding... voor mannen/vrouwen maar ook kinderen.
Gisteren zaten er de laatste sportmaten in.... ski-jacks van 200 voor 45 euro heb ik voorbij zien komen.
En Odlo baselayers zitten in de sale... kortom... het hele skipakket compleet.
Adventuregirl

Berichtdoor sinole » 27 Nov 2018, 20:48

Thanks!! Meteen gekeken maar we hebben nog skibroeken en jassen. Die koop ik voor als er sneeuw is of voor op de ijsbaan.
Lange sokken, thermos ondergoed, skiwanten, muts en sjaal. Dan ben je er toch wel? Of fleece onder jas er nog bij. Oh ja en snowboots.

Toevallig opent morgen hier een Decathlon om de hoek. Dus daar kan ik ook wat spullen halen.
Zonder kinderen lange en kortere reizen oa door Zuid-Amerika, Afrika, Azië, Midden-Amerika

Solo met dochters ('07 en '09) ver: Jamaica ('10), Bali ('14), Zuid-Afrika ('15), Panama ('16), Bali, Singapore en Australië ('17), Beijing en Australië ('18)
sinole

Berichtdoor Adventuregirl » 28 Nov 2018, 10:42

Bij skieen heb je een helm nodig, maar sokken wil ik zelf ook wel eens halen bij de Scapino of bij de Decathlon.
Muts en goede handschoenen zijn onontbeerlijk. Wedden dat je de handschoenen aan het einde van de dag nat hebt (als kind)?
Snowboots... als je veel gaat wandelen kan ik je adviseren om een paar fijne winterboots te kopen.
Die "ouderwetse snowboots" hebben vaak een slechte pasvorm en dat loopt niet lekker.
Die dingen van bijvoorbeeld Sorel oid lopen goed.

Ik heb zelf een paar Salomon schoenen waar ik inmiddels al wel 7 jaar op loop. Hoge dik gevoerde schoenen met een goretex laag.
Een fleece onderjas heb ik niet... te warm.
Ik heb wel longsleeves en in plaats van een sjaal heb ik een buff.
Een muts is ook een must have. Zeker als het sneeuwt hou je je hoofd dan warm en droog.
Adventuregirl

Vorige

Terug naar Diversen