Baltische staten?

Voor al je vragen die niet passen in bovenstaande fora. Bijvoorbeeld over kindvriendelijke vakanties in Europa.

Re: Baltische staten?

Berichtdoor Ka76 » 08 Jun 2016, 07:06

Hoi Jessika,

Wat grappig zeg! Wij gaan met 2 kinderen, eentje van 6 en een 4 die kant op.
Ik heb je site bekeken en krijg zo steeds meer zin! Camping Apalkalns staat ook op ons lijstje. Lijkt me een leuke camping.

Camping Elingi is misschien wel een goed alternatief, toch nog een beetje dicht bij Riga, maar je hoeft niet op het asfalt te slapen. Ken je deze camping ook?http://www.zanzibara.lv/en/kempings-32370

Groetjes,

Ka
Ka76

Berichtdoor dhans » 09 Jul 2016, 11:05

Lieve verrereizenmetkinderen vrienden,

Hartelijk dank voor de tips en sorry voor mijn late reaktie. Te druk bezig geweest met het werk, dus het plannen is allemaal wat last-minute geworden. Ik heb alles maar vooruit geboekt, het bleek dat leuke appartementen wel heel vaak vol zaten. Nou ja, jullie kunnen het weer gaan meemaken op https://reisfamilie.wordpress.com/reisblog/.

Nogmaals Dank!

Hans
www.reisfamilie.nl
India* Thailand* Maleisië* Turkije* Singapore* Indonesië* USA* Baltics* Sri Lanka* Nepal Marokko Egypte Israël Syrië Jordan Vietnam Taiwan China Korea (met * ook met kids)
Gebruikers-avatar
dhans

Berichtdoor RoAnVi » 03 Nov 2018, 17:32

Leuk om jullie verslagen te lezen! Wij gaan hoogst waarschijnlijk komende zomer die kant op. Er zullen vast nog meer vragen volgen, maar deze is redelijk route bepalend aangezien Liepaja niet in mijn eerste opzet voorkomt:

"Karosta Prison', hoe is dat voor jonge kinderen? De onze zal dan bijna 7 zijn, maar hij is op zijn zachtst gezegd nogal schrikachtig. Ik lees dat ook de gewone rondleiding best angstig kan zijn (acteurs), maar lees ook dat het een 'must-do' is. Tja... .
Zelf: Diverse reizen op alle continenten (ja, ook Antarctica ;-) )

Buiten Europa met kind (aug.2012):
'13 Marokko - '13/'14 Nieuw-Zeeland - '15 Panama & Zuid-Amerika (5 maanden, backpacken) - '16/'17 Myanmar & Thailand - '18 Maleisië - '19 NY
RoAnVi

Berichtdoor metonsvier » 03 Nov 2018, 22:48

Ik zou de karosta prison niet doen met jonge kinderen. Er hangt een nare sfeer. Het is er ook erg donker. Het enge sfeertje wordt nog versterkt door de acteurs die je rondleiden. Voor volwassene of kids vanaf puberleeftihd vind ik het verder wel absoluut een aanrader! Misschien kun je afwisselen...ook de omgeving om de gevangenis is indrukwekkend om rond te lopen.

Verder is Letland prachtig, ga je geen spijt van krijgen
metonsvier

Berichtdoor dhans » 04 Nov 2018, 10:44

Wij hebben de gevangenis overgeslagen. Ook de kinderen hadden niet zo’n behoefte aan een kunstmatig enge ervaring nadat ze in Riga (oude KGB hoofdkwartier) en Kaunas (9th Fort) de verhalen gehoord hadden.
www.reisfamilie.nl
India* Thailand* Maleisië* Turkije* Singapore* Indonesië* USA* Baltics* Sri Lanka* Nepal Marokko Egypte Israël Syrië Jordan Vietnam Taiwan China Korea (met * ook met kids)
Gebruikers-avatar
dhans

Berichtdoor RoAnVi » 04 Nov 2018, 14:46

Thx! No go dus voor ons.
Zien inderdaad ook al andere dingen die me meer aantrekken.
Zelf: Diverse reizen op alle continenten (ja, ook Antarctica ;-) )

Buiten Europa met kind (aug.2012):
'13 Marokko - '13/'14 Nieuw-Zeeland - '15 Panama & Zuid-Amerika (5 maanden, backpacken) - '16/'17 Myanmar & Thailand - '18 Maleisië - '19 NY
RoAnVi

Berichtdoor Ayse1979 » 04 Nov 2018, 18:03

eynd14 schreef:Ik kan er hardop om lachen!!

Ik merk dat meer gezinnen dit jaar last hebben van 'ik weet niet waarheen' (wij zijn er ook nog steeds niet uit) maar dat inderdaad ook meespeelt 'moeten we weer zo ver. vliegen..'.

Alleen maar fijn om te lezen dat meer mensen dit jaar worstelen. Ook opvallend (maar dat kan er ook aan liggen dat het me nu opvalt omdat wij daar ook mee zitten) dat naar mijn idee dit jaar voor het eerst meerdere gezinnen aan het worstelen zijn met de vraag 'waarheen'. Aantal heeft inmiddels bestemming gevonden maar nog niet iedereen...

Maar jullie hebben toch weer een bijzondere plek gevonden hoor. Dichtbij kan inderdaad ook ver weg zijn!

Wij kunnen je geen tips geven maar lezen graag mee.

Inderdaad! Hier ook! We kunnen niet beslissen waar we naartoe willen en ik heb niet zoveel zin om ver te vliegen. Verschillende opties zijn al aan bod gekomen, maar nee, we zijn er nog absoluut niet over uit.
Ik ben zelf net een weekje in Istanbul geweest met mijn vriend en voor de meivakantie heb ik Malta geboekt voor mijn zoon en mij. Blijkt verrassend mooi te zijn. De zomer is nog een grote verrassing.
Verre reizen met zoon: Turkije elk jaar, Ghana 2014, Thailand 2016, Verenigde Staten 2016 , Maleisië 2017, Vietnam 2018(solo), Laos 2018, Cambodja 2018

www.ardaenayseopreis.reislogger.nl
Ayse1979

Berichtdoor eynd14 » 04 Nov 2018, 18:29

Mijn berichtje is alleen van april 2016... Toen worstelden ook nog veel gezinnen (voor zomer 2016). Het is nu 'pas' november... maarreh... ook wij weten het nog niet...

We zijn op de verre reizen beurs geweest. Lekker kleinschalig, niet zo massaal als de vakantiebeurs. Lezing gezien over Nepal. Kinderen wilden er meteen heen. Eind van de presentatie: we raden u allen af om in onze zomermaanden te gaan.... :-(

Kijken nu naar Ecuador (ai, nu ga ik behoorlijk off topic hier). Alleen die tickets... pfff... ruim 1.000 pp. Zien wel goedkopere maar daar zitten nog wat haken en ogen aan. Ik zal hierover nieuw topic beginnen...
Ver met kids: Costa Rica '09, Maleisië '09,Thailand '10, Jordanië '11, Beijing/Thailand '11, Java/Bali '12, Marokko '13, Brazilië '13, Tanzania '14, Borneo '15, Guadeloupe '16, New York '17, Oeganda '17, Thailand/Cambodja '18, Canada '18
eynd14

Berichtdoor Ayse1979 » 04 Nov 2018, 20:07

Hahaaaa, echt?:))) Helemaal niet gezien dat die van 2016 is, en ik dacht nog:”Wat toevallig, iedereen heeft het moeilijk dit jaar.” :)))

Oeeff,1000 euro pp., dat is echt heel veel.

Verre reizen beurs ken ik niet en de vakantiebeurs ga ik niet meer heen. De laatste keer was echt een tegenvaller.
Verre reizen met zoon: Turkije elk jaar, Ghana 2014, Thailand 2016, Verenigde Staten 2016 , Maleisië 2017, Vietnam 2018(solo), Laos 2018, Cambodja 2018

www.ardaenayseopreis.reislogger.nl
Ayse1979

Berichtdoor germanwings » 04 Nov 2018, 21:50

Hier ook nog moeillijk hoor.

Hebben nu wel verder gevorderde plannen voor china maar nog geen goed tickets...
met dochter: Kreta, Maleisie (2x), Italie, Indonesie (Java en Bali), China+Hongkong, Zweden, Sri Lanka, Polen, Vietnam
zonder:oa. India, Mexico, Guatemala, Belize, Nicaraqua, El Salvador, Honduras, Peru, Suriname, Kenia, Marokko, Jordanie, Cambodja, China
germanwings

Vorige

Terug naar Diversen