Geen betere reisgenoot
Donderdag 23 maart 2017. Onderweg naar Perth.

Met de trein naar Schiphol, vanaf daar het vliegtuig naar Perth met een overstap op het vliegveld van Singapore. Een lange reis die van deur tot deur (camping in Perth) 26.5 uur duurde. Veere onze dochter van zeven maanden kon geen betere reisgenoot zijn. Ze maakte iedereen aan het lachen, dronk en at goed. Daarnaast heeft ze ook nog af en toe geslapen en kon ze soms door het vliegtuig kruipen. De enige keer dat ze huilde was in haar slaap. We kregen meteen om ons heen te horen dat onze dochter niet wilde slapen. Hoe ga je het vliegtuig uitleggen dat ze soms wel in haar slaap huilt? Na wikken en wegen haar maar wakker gemaakt, het huilen stopte meteen en ze was een blij ei, dan maar iets minder slaap.

Vliegtuig spelen

Te moe om te eten
Vrijdag 24 maart 2017. Perth, Australië.

Het ophalen van de camper was best een ramp, duurt lang, hele camper moeten nakijken en dan nog steeds wat krasjes vergeten, daarnaast ook gedoe omtrent de borg. Sowieso 200$ betalen voor de borg van 5000$ die je, ongeacht schade of niet, niet terugkrijgt. En dan ook nog eens per incident die 200 weg en weer opnieuw 5000$ borg inleggen. Je zou denken een louche verhuurbedrijf maar het is het welbekende Apollo.
Via de supermarkt waar we veel te moe voor waren en niet voor een week konden bedenken wat we nodig zouden hebben, maar eten voor twee dagen gekocht. Toen naar de camping. Eenmaal staan, toch meteen naar de zee lopen en weer terug want het is bedtijd. Veere met eten en fles in bed. Toen waren wij te moe om te eten dus met een voorgebraden kip en wat druiven niet veel later ook het bed in.

strand lukke veere

Fietsen naar Rottnest Island!
Zaterdag 25 maart 2017. Perth, Australië.

De volgende dag was het meteen doorpakken. Op naar Rottnest Island! Door betaald parkeren en vrij moeilijke openbaar vervoer, uber geprobeerd. Wat gaat dat fijn zeg, echt een uitkomst. Je ziet op een kaartje de auto echt aan komen rijden, zo konden we snel naar de veerboot.

Heerlijk weer op het eiland en fietsen gehuurd. Het kinderzitje was veel te groot voor Veere, dus veiliger in de draagzak op de fiets. Op het eerste strand worden we opgegeten door vliegen, de march flies, snel muggenspray gekocht. Veere sliep haar ochtendslaapje lekker in haar tentje met antimuggen gaas. Het hele eiland rondgefietst en waar we konden gesnorkeld en gezwommen. Een kruipmogelijkheid voor Veere vinden blijkt moeilijk want ze stopt handen vol zand, takjes en wat dan maar ook in haar mond. Maar soms lukt het op een stukje gras of op een picknicktafel (spoiler, later in de vakantie laten we Veere toch maar blaadjes en ander spul in haar mond stoppen, anders bleek ze wel heel beperkt in haar kruip mogelijkheden). Het was een fijne warme dag, eenmaal weer bij de camper aangekomen heerlijk geslapen.

strand famselfiestrand veere lacht

Vrijheid voor Veere
Zondag 26 maart 2017. Margaret River, West Australië.

Dag 3 vroeg op met als eindpunt Conto camping. In het midden een stop waar dolfijnen te zien zijn. Helaas wanneer we daar aankomen geen dolfijnen maar wel de tijd genomen om nu echt goed boodschappen te doen. Voor ongeveer een week inkopen gedaan inclusief een Australische simkaart zodat we met het thuisfront kunnen Whatsappen en de route kunnen bekijken.

Daarna door naar de camping. Deze ligt in een mooi bos en het is erg rustig. We kiezen er voor lekker bij de camping te blijven en omdat we Veere wat meer vrijheid willen geven maak ik van het onderste bed een kleine box voor haar. Daar kan ze zelfstandig rondkruipen en zich aan de stoelen en deuren optrekken en is ze helemaal blij (en wij ook doordat we net weer wat meer vrijheid krijgen).

veere spelen camper

Op de camping komen aan het eind van de dag een moeder en jong kangoeroe kijken. Veere vindt dat ook erg leuk en kruipt graag die richting op.

eten kangoeroe

Naar zee
Maandag 27 maart 2017. Margaret River, West Australië.

De volgende dag lekker rustig ontbeten en toen op avontuur. Een wandeling naar de zee. We komen uit het bos op een klif terecht en zien een klein 'konijnen' paadje stijl naar beneden naar het strand en de zee gaan. We nemen de gok en gaan zo omlaag. Het is een leuke wandeling en de zee is erg onstuimig en mooi om naar te kijken. Naast het strand is een grasveldje en hebben daar heerlijk gezeten, Veere blij te kunnen rondkruipen. Daarna via een dirt road weer terug naar de camping.

strand veere kangoeroe

‘s Middags een mooi bos met kale stammen gezien en bij een cafeetje gezeten. We komen erachter dat we toch wel heel erg een eetstoel voor Veere missen. Makkelijker met eten en ze vermaakt zich er goed in. Die middag maak ik van de campingstoel met een riem een zitmogelijkheid voor Veere, ze vindt het niet altijd even leuk maar zolang ze bij ons mag zitten wel!

bos famselfiebos eten

Ai
Dinsdag 28 maart 2017. Stirling Ranges, West Australië.

De volgende dag vroeg op weg. We kregen te horen dat het oppassen geblazen is tijdens schemering wat betreft overstekende kangoeroes. En ja hoor, rond 07.00 uur in de ochtend besluit er één om onder onze camper te springen. Heel erg naar, maar niet te ontwijken en we hebben geluk gehad dat we er geen ongeluk door kregen. Later in de ochtend komen we bij een stadje aan. We gaan voor de eerste keer met Veere naar een speeltuin. De tunnel en schommel vindt ze prachtig.

veere spelen buis

Na een stukje verder rijden komen we bij de camping naast de Stirling Ranges. Meteen een paar kangoeroes op de camping en vliegen, veel vliegen. Van die vliegen die in je oren ogen neusgaten en mond gaan kruipen. Ook bij Veere, het werd al gauw ellende, Veere met haar handen in het zand en door al het gekriebel al dat zand ook in haar ogen, oren en mond. Dat vond ze niet leuk. Deze camping hadden we uitgezocht omdat we al dagen niet konden douchen en gezien de lucht in de camper was het tijd. Natuurlijk wij onwetende Nederlanders, zijn aangekomen in een plek waar ontzettende droogte is en ze zuinig doen met water. Dan maar tegelijkertijd douchen, Veere in haar zwembadje en wij onder de douche. Na het douchen hebben we een wandelingetje gemaakt en liep de camping vol en hebben we lekker gegeten en bij het kampvuur gekletst.

Met z’n drieën naar Mount Trio
Woensdag 29 maart 2017. Lucky Bay, West Australië.

Dag 6 hebben we een wandeling op Mount Trio gedaan met prachtige uitzichten. Op een gegeven moment vond Veere het niet meer leuk dus weer van de berg afgegaan en lekker gespeeld bij de camper. Daarna een stuk rijden richting Lucky Bay.