Welke hotels adviseren andere reislustige ouders?

Bangkok. Waar wij in eerste instantie even moesten wennen aan de drukte, waren onze kinderen gelijk wild enthousiast. Zoveel te zien, zoveel te doen! De gouden tempels en paleizen, de snelle bootjes op de rivieren en klongs, de tuktuks, roze taxi's, kleurrijke markten, musea, speelparken en vergeet de shoppingmalls niet. We hebben er de afgelopen jaren regelmatig een of meer dagen overnacht en kijken er steeds weer naar uit om ons onder te dompelen in deze wereldstad met 15 miljoen inwoners.

Bangkok-dusit-zoo 400x300

Als we zoeken naar een accommodatie voor ons gezin, laten we ons zelf het liefst adviseren door andere ouders die uit eigen ervaring kunnen vertellen hoe een hotel hen is bevallen. De slaapplekjes die zij noemen en beschrijven in hun reisverslagen zijn de meest eerlijke reviews die we kunnen bedenken. Want wie weet er beter wat gezinnen wensen dan andere reislustige ouders en kinderen? Omdat er inmiddels zóveel reisverslagen op verrereizenmetkinderen.nl staan en het bijna onmogelijk is om die allemaal door te spitten op zoek naar de leukste accommodatie, hebben wij dat voor je gedaan. Bekijk hier alle hotels in Bangkok die genoemd zijn in reisverslagen of op het Forum.

Dit zijn de 10 hotels in Bangkok die het afgelopen jaar op verrereizenmetkinderen.nl het best bekeken zijn:

1. Villa Cha Cha Bangkok
Aaaah, we zijn op bekend terrein: Bangkok. Hier zijn we al zo vaak geweest! We weten waar de taxi's staan, welke straat we naartoe moeten en in welk hotel we willen zijn. Dus op naar Villa ChaCha in de Soi Rambutri, een straat evenwijdig aan het bekende Khao San Road. Hier hebben we twee jaar eerder verbleven met z'n allen. Verblijven op Khao San Road is voor ons inmiddels geen optie meer omdat de laatste jaren het geluidsniveau fors is toegenomen. Het zwembad van Villa ChaCha wordt herkend van de foto's en het duurt niet lang of iedereen neemt een verfrissende duik.
Marije, Michiel, Aafke (5) en Mette (3).

villa-cha-cha 400x225

2. Lamphu tree house
Het vliegtuig van Air Asia vertrekt een half uur te vroeg, in een uur en drie kwartier vliegen we terug naar Thailand. We nemen hier een blauwe taxi vanaf Don Muang Airport naar ons hotel. Het is een uur rijden, en voor 215 Bath (nog geen vijf Euro vijftig) staan we voor ons hotel, het Lamphu Tree House. Het is een feest der herkenning! In dit hotel logeerden we vier jaar geleden ook toen we vanuit Hanoi (Vietnam) nog enkele dagen Bangkok deden. We hebben een fijne kamer op de eerste verdieping en kijken uit op het kanaaltje voor het hotel.
Lianne, Michel en Ruben (14).

lamphu-tree-house 400x224

3. Rambuttri Inn
Toch maar taxi en geen bus richting centrum genomen, gezien onze toestand na 24 uur reizen! Afgezet voor de deur van ons hostel (voordeel van iets meer te betalen), Rambuttri village inn, middenin het historisch centrum. Voor de kids was dit wel een hele cultuurshock: veel lawaai, veel mensen, verkeer, overal lichten, dat vonden ze maar niks. Zeer vriendelijk onthaald in het hostel (in tegenstelling tot wat er vaak in reviews wordt geschreven). Binnen vijf minuten zaten we in onze kamer (drie personen), op de vijfde verdiep, heel rustig vlak aan het zwembad, maar dat sluit om 18.00 uur, dus daarna eigenlijk geen lawaai meer. Op het laatste nippertje konden de kids toch nog even het water in. Eigenlijk te laat, maar hé, regels zijn er om overtreden te worden. Boven op het dak, en dus boven onze kamer, dat vond Jenna geweldig. En dat was genieten!
Joke, Mohamed, Jenna (4) en Ilyan (2).

Rambuttri-inn 400x225

4. The Cottage Suvarnabumi
Bij aankomst in The Cottage Suvarnabhumi worden we geüpgrade naar een kamer met een aparte livingroom. We gaan een stukje wandelen en belanden in een winkelcentrum met een breed scala aan leuk uitziende eetgelegenheden. Toch besluiten wij om Chiara (en ons zelf) te trakteren op iets anders dan rijst, namelijk Mc Donalds! Best lekker zo af en toe.
Angela, Maurice en Chiara (2).

the-cottage-suvarnabhumi 400x224

5. Prince Palace
In het Prince Palace aangekomen voelden we ons meteen weer thuis. De jongens content natuurlijk. Hier aan de balie kregen we tijdens het inchecken al onze treintickets die we geboekt hadden vanuit Australië, prima service dus. We gingen naar onze kamer en installeerden ons. Bagage op z'n plek en wij weer weg. We namen weer de boot richting Siam Square en gingen naar de MBK naar Barend z'n favoriete restaurant (8 Hachiban Ramen).
Lieve, Dirk, Barend (11), Eward (9), Artuur (7) en Dietze (6).

prince-palace-bangkok 400x224

6. Wild Orchid Villa
We zaten in Wild Orchid Villa (het klinkt meer als een parenclub, maar het is een groot, commercieel guesthouse in Banglampu). Een lekkere kamer op de zesde verdieping met een groot dakterras voor onszelf, ideaal met de kinderen. Het is er nog rustig ook, wat rond Khao San Road bijzonder is. 's Avonds ontmoeten we een gezin uit Zwolle, die reizen met drie kleine kinderen. Uma loopt binnen een paar minuten hand in hand met hun dochter Lotus van vier, die precies zo'n type als Uma is: dansen, gek doen, zingen en samen boevenstreken uithalen. Uma is helemaal in haar element.
Mijke, Rubin, Uma Bette (4) en Benk (2).

wild-orchid-villa 400x225

7. Menam Riverside Ramada Plaza
'Na een lange vlucht, stond er een chauffeur klaar om ons naar het hotel te brengen. Menam Riverside Hotel. Wat een poepie chique bedoeling! Echt super mooi, marmer tot aan het plafond. Mooie kamer, lobby, bij iedere deur een mannetje om de deur open te houden.'
Jurma, Peter, Meas en Julius.

menam-riverside-ramada-plaza 400x225

8. Navalai River Resort
'In het Navalai River Resort konden we gelukkig onze kamer betreden en dit terwijl het nog niet eens 8.00 uur was. Een beetje uitgerust en dan een lekker ontbijt op straat genomen, pancake met banaan en een fruitshake, wat zal ik het missen binnen een paar dagen.'
Kelly, Philip en Matthis.

Navalai-river-resort 400x223

9. Aspen Suites
De Aspen Suites zijn comfortabel. Lekker de ruimte. Van het keukenblokje maken we geen gebruik, maar het geeft het geheel net een ietwat huiselijker sfeer. We hebben de Aspen Suites vooral gekozen vanwege de ligging vlak bij de skytrain. Als we door de stromende regen toch nog een blokje rondlopen op zoek naar een eettentje begrijpen we dat voor veel bezoekers de ligging niet de voornaamste attractie is. Veel schaars geklede meiden en ladyboys hangen over de ballustrades van de talrijke cafés. Bij Annie's Massage kan je de best soapy massage van Thailand krijgen...
Els, Klaas, Jente (9) en Imme (6).

Aspen-suites-bangkok 400x224

10. Queens garden resort
Aan de inkomhal stond iemand met een bordje 'Queens Garden Resort' en die ging voor ons vervoer regelen. Na ongeveer zeven minuten was ons minibusje er en dat bracht ons gratis in een tiental minuten naar ons hotel. Daar aangekomen rond 5.30 uur eerst moeten inchecken en dan terug instappen om een straat verder in een tweede gebouw (nieuw) naar onze kamers te gaan. De chauffeur zuchtte toen hij hoorde dat onze kamer op de vierde verdieping was en er was geen lift, dus moest alle bagage via de trap naar boven. (...) Door de vertraging van het vliegtuig schoot er niet veel tijd over. We moesten immers al om 12.00 uur terug uitchecken, maar ja, de kinderen hebben eigenlijk al voldoende nachtrust gehad dus na een douche en wat luieren voor de tv in een frisse kamer zijn we gaan ontbijten. Na wat eieren met spek en toast hebben we een taxi geregeld die ons naar het volgende hotel zou brengen rond 9.30u. Dus alle bagage terug naar beneden langs de trap. We hadden eigenlijk een minibusje verwacht maar in de plaats daarvan was er een gewone taxi. Dat werd een beetje paswerk voor de bagage.
Lieve, Dirk, Barend, Eward, Artuur en Dietze.

Queens-garden-resort 400x224

Abonneer

Vul hieronder je emailadres in en ontvang per mail het laatste nieuws van Verrereizenmetkinderen.nl