Thailand: Mae Sa olifantenkamp Chiang Mai

Wat hebben jullie ondernomen met de kinderen? Geef hier je tips over leuke, kindvriendelijke uitstapjes.

Thailand: Mae Sa olifantenkamp Chiang Mai

BerichtDoor Klaas op 26 Mei 2008, 20:59

Thailand, Omgeving Chiang Mai, olifantenkamp: http://www.maesaelephantcamp.com/" target="_blank
Bezocht: 23 december 2006 en 3 januari 2007
Entrée: een paar honderd Bath

Erg leuk olifantenkamp op ongeveer 15 km van Chiang Mai, midden in de jungle. Een prachtige omgeving. Na de eerste keer zijn we nog een keer terug gegaan en hebben toen naast de olifantenshow (voetbal, schilderen etc.) bekijken ook een ritje op een olifant gedaan. Het wandelingetje op de rug door steil en ruig terrein vonden we erg spannend. Je hebt in het kamp ook de mogelijkheid een training als ‘mahout’ (olifantentrainer) te volgen.
Klaas

Re: Thailand: Mae Sa olifantenkamp Chiang Mai

BerichtDoor Tusele op 01 Feb 2010, 18:00

leuke tip ga ik eens naar kijken!
2003-Zuid Afrika
2004-Egypte
Tusele

BerichtDoor Diana op 10 Feb 2010, 13:53

Wij zijn hier ook geweest en de kinderen (en wij) vonden het een hele leuke dag! Olifanten voeren en op olifanten rijden! Inderdaad mooie omgeving en hele leuke show met veel humor! Dieren zagen er goed verzorgd uit, ook niet onbelangrijk.

Groetjes Diana
Diana

BerichtDoor Khadija op 13 Mrt 2010, 21:28

Wij zijn hier ook geweest eind februari, inderdaad een leuk uitstapje!
De show was leuk, iets te circusachtig voor ons maar ons dochtertje van 2,5 van het prachtig. Het voeren van de olifanten was eigenlijk het leukste, je kon zo echt heel dichtbij komen. Voor de show gaan de olifanten baden in de rivier, ook heel mooi om te zien! En begin februari is er een babietje geboren, daar kun je ook gaan kijken. Wat ons betreft wel een aanrader.
Khadija

BerichtDoor jan&marjan op 03 Mei 2010, 10:05

Hallo allemaal,

Idd door ons ook bezocht afgelopen December. Heel gaaf om ene ritje te doen, wij mochten met het hele gezin op 1 olifant (een 48 jarige dame) en maar een half uurtje, want dat leek (en bleek) wel genoeg. dat scheelde ook baths. De prijs viel mij een beetje tegen, ik weet alleen het bedrag niet meer.

Ook onze kinderen van 2,5 en 4 vonden de show gaaf. Kunstig hoe die dieren echt een mooi schilderij maken (die kun je ook kopen trouwens, voor 15/25 euro als ik het goed heb) en hoe ze voetballen en muziek maken op een mondharmanica.

Dat 'olifantentrainer 'worden lijkt me leuk als je wat grotere kinderen hebt, die van mij waren te jong.

Vlakbij is de tijgershow, wij hebben de jonge tijgertjes geaaid...

heel leuk uitje dus, en goed te doen vanuit Chiang Mai met de tuk tuk.
Bijlagen
DSC_9405_1tijgers kindjes.jpg
Morris en Mayra aaien de 2 (paar maanden oude) tijgertjes
DSC_9405_1tijgers kindjes.jpg (5.12 KiB) 135 keer bekeken
DSC_9251_1olifanten voetballen.jpg
olifanten die voetballen
DSC_9251_1olifanten voetballen.jpg (6.44 KiB) 135 keer bekeken
Onze eigen privé en reis website: http://www.jamamoma.nl !
Met foto's en reisverhalen van onze reizen met en zonder kinderen naar oa Kenia, Nieuw Zeeland, Cuba, Mexico, Thailand, Maleisië, Australië en Indonesië
jan&marjan

Terugkeren naar Uitstapjes