Campings, tips en ideeen voor de oostkust

Voor al je vragen en ervaringen die gaan over reizen met kinderen door Australië en Nieuw Zeeland.

Campings, tips en ideeen voor de oostkust

BerichtDoor Mara1965 op 14 Jun 2010, 10:47

Hallo,

Wij vertrekken 8 juli naar Brisbane en hebben dan 4 weken de tijd om op 10 augustus de camper in te leveren in Cairns. Onze dochter is 7. Hebben jullie tips, ideeen, over de vliegreis ( 2 nachten) dingen die we moeten zien ( ik las al bv Lone Pine in Brisbane) en leuke campings?
Zij wil heel graag zwemmen met dolfijnen, ik lees dat de walvistrek dan bij Hervey Bay te zien is. Ons budget is niet groot ( camper en vliegreis) maar we willen toch wel iig graag naar de withsunday eilanden en snorkelen bij port Douglas. Is dat handig of heel duur?

Ik hoor het heeeel graag, groet Maartje
Mara1965

Re: Campings, tips en ideeen voor de oostkust

BerichtDoor jan&marjan op 19 Jun 2010, 20:42

Hallo Maartje,
Gaaf zeg naar de Aussies met jullie dochter!

Je vraag:
Hebben jullie tips, ideeen, over de vliegreis ( 2 nachten) dingen die we moeten zien ( ik las al bv Lone Pine in Brisbane) en leuke campings?

Ik ben er afgelopen winter geweest en we hebben er genoten (heb het ook bij "de uitjes tips" hier op de site gezet). Je kunt er dus alles leren en zien over Koala's maar ook zijn er presentaties over andere dieren (slangen bijv, die mochten we zelfs aaien) en ja kan Kangaroes voeren en aaien en dat is echt heel leuk!! DOEN!

Verder kan ik je helpen, wij reisden tot Brisbane en kwamen vanaf Melbourne, dus naar het zuiden ipv het noorden.
eel veel plezier met jullie vooorbereidingen!!
groetjes Marjan
Bijlagen
DSC_4296.JPG
morris voert met de platte hand, hij is 4,5
DSC_4296.JPG (6.31 KiB) 79 keer bekeken
DSC_4270.JPG
Morris en mayra voeren de kangaroes
DSC_4270.JPG (6.1 KiB) 79 keer bekeken
Onze eigen prive en reis website: http://www.jamamoma.nl !

winter 2008/2009 (4 weken) Mexico met 2 kids
winter 2009/2010 (4 maanden) Thailand, Maleisie, Australie en Indonesie; met beide kids
jan&marjan

Terugkeren naar Australië en Nieuw Zeeland