Mooie (strand)vakantie met onze jonge kinderen

Valt jouw vraag of opmerking over jullie verre reis met kinderen niet binnen de bovenstaande categorieën? Dan is dit de plaats waar je 'm kwijt kunt.

Mooie (strand)vakantie met onze jonge kinderen

BerichtDoor P73 op 26 Jul 2010, 15:45

Wij zijn een beetje aan het brainstormen over waar we naartoe zullen gaan in febr/maart 2011.
Wij zijn een jong stel met 2 kleine kinderen (dan 4,5 en 3 jaar).
Voor de komst van onze kinderen hebben we al heel wat van de wereld mogen zien. Gelukkig, want door allerlei omstandigheden na de komst van onze meisjes is het er hierna (nog) niet van gekomen. Wel op vakantie geweest, maar binnen Europa (max. 4,5 uur vliegen).

Het reizen blijft 'kriebelen', maar of we de stap durven nemen om een rondreis te gaan maken, of voor een verre bestemming (meer dan 10 uur) vliegen te kiezen....daar zijn we nog niet uit.

Wat we in ieder geval willen is een zonzekere strandbestemming (vandaar dat we voor deze periode geen Europa- bestemming zullen kiezen, zelfs de Canarische Eilanden is in deze periode onzeker wat het weer betreft), waar we ook in de gelegenheid zijn een aantal excursies te doen.
Onze gedachten gaan in eerste instantie uit naar Kenia/Tanzania; bv. 1e week strand, 2e week enkele excursies en 3e week nog een strandweek.
Maar onze liefde voor het Aziatische Continent voert toch wel de boventoon. Dus eenieder die tips, suggesties voor ons heeft is van harte uitgenodigd te reageren.
P73

Re: Mooie (strand)vakantie met onze jonge kinderen

BerichtDoor Mijke op 27 Jul 2010, 15:27

Hoi, Spannend en vooral heel leuk om een reis voor te bereiden! Kenia is een geweldig mooi land. Ik ben daar geweest toen ik nog kindloos was. Of ik daar nu met klein kind naar toe zou gaan???? Ik weet het niet. Kenia is voor mij toch de safari's en een safari is wel een lange autotrip zonder de mogelijkheid om even uit te stappen. Maar als strandvakantie is het natuurlijk wel prachtig met 2 kleine kinderen.
Een suggestie die ik je wil meegeven is Jordanie. Ik ben daar met zoon geweest toen hij net geen twee jaar was en we hebben beide genoten. Er is een mooi strand bij de rode zee (weet alleen niet hoe het weer is in de periode die jullie willen gaan) en vergeet natuurlijk Petra niet. Voor mijn zoon was dat een grote kinderboerderij met ezels, kamelen en paarden. Terwijl hij de kamelen aan het voeren was, stond ik mij te vergapen aan een stel oude stenen.... Ook de woestijn en de dode zee zijn een geweldige ervaring!
Ik heb in Jordanie alles van te voren geregeld (via een Nederlandse vrouw die met een Jordanees is getrouwd), dus ik had het gemak van mooie hotels en prive taxi's.
Veel plezier met de voorbereidingen.
Mijke
Mijke

Re: Mooie (strand)vakantie met onze jonge kinderen

BerichtDoor P73 op 27 Jul 2010, 21:50

@Mijke; hartelijk dank voor je reactie en Jordanie als suggestie! Leuk, zeker iets om over na te denken!

Kenia ebt langzaam maar zeker een beetje uit onze gedachten weg. Niet qua land maar meer als bestemming voor ons met onze kleine kinderen. Misschien over een paar jaar als ze wat groter zijn....

De ABC-eilanden schieten ook door ons hoofd.

Je ziet al, in gedachten gaan we de hele wereld over....Waar we uiteindelijk naartoe mogen gaan is nog een beetje gissen. Maar daar ben ik al dol op....We gaan, tenzij er onverwachte/nare omstandigheden zich voordoen, wat een luxe!
P73

Terugkeren naar Algemeen