Door hoekise op 10 Mrt 2010, 10:16
Gisteren hebben wij onze prikken gehaald voor Thailand. Kids komen er goed vanaf. 1 x HEP A/B nu en 1 x over half jaar en ze zijn hun leven lang beschermd.
Wij daarentegen moesten naast de HEP A/B ook nog de DTP en mogen over een maand nog een keer terugkomen en dan weer over een half jaar.
Heb toch eniogzins stijve armen gekregen, maar goed.
We hoorden tevens het hele verhaal aan van de arts. Wij hebben gekozen niet naar Cambodja te gaan vanwege de malariaprofylaxe die we evt. moeten slikken.
Hebben nu gehoord dat dat niet hoeft in het gebied tussen Siem Raep en Phnom Penh. En als je overdag Angkor Wat bezoekt en overdag van Thailand naar Cambodja reist (overdag) is ook dat geen probleem. Dat opent weer mogelijkheden.
Ik vond echter dat men een redelijk doemverhaal ophing bij meditel over muggen en ziektes. Zo vertelde zij dat in Noord Thailand de Malariamug redelijk actief is, aar dat ze geen profylaxe meer voorschrijven, omdat de mud resistent is daartegen. Ik schrok daar eigenlijk wel een beetje van, omdat ik dacht dat de profylaxe gewoon niet nodig is in het noorden.
Hoe gingen jullie hier mee om?
Natuurlijk gaan we goed DEET smeren, maar hadden jullie altijd lange kleding aan of gewoon een jurkje/rokje/korte broek/ t-shirt/hemdje) en hadden jullie een al dan niet geïmpregneerde klamboe bij je (of daar gekocht). Ik ben nogal een perfectionist op dat gebied en wil dus een terdege afweging maken van wat wel/niet slim is.
In het ergste geval gooien we het eerste deel van de reis om en gaan we toch naar Cambodja. Het Cholerastempel staat voor de zekerheid in ieder geval al in de inentingsboekjes ;-)
Groet
Christel
2010 Vietnam (Kids 10/12 jaar)
2006 Schotland/Verenigde Staten en Canada, Rocky Mountains (kids 6/8 jaar)
Zonder kids: Amerika, VS, Mexico, Dominicaanse Republiek, Jamaica, Cuba, Suriname, Thailand, Zuid-Afrika,
http://www.hoeksema.waarbenjij.nu