Hallo Els,
Wat een leuke plannen! Ook wij hebben plannen in die richting. Ik heb een oude studievriendin die met haar kinderen (peuter en kleuter) een half jaar door China heeft getrokken. Ze zijn in Moskou begonnen en per trein naar China gereist. Onderweg zijn ze gestopt in o.a. Mongolie. Ik zal haar eens vragen of ze wat tips op jullie website zou will zetten. Het zal voor velen een inspiratie zijn ..!
Ik heb van haar twee accomodatietips gekregen ter voorbereidingen van onze reis.
www.gigglingtree.com in Yangshuo (mooi net buiten Yangshuo, gerund door NL stel) en
www.northwestyunnan.com/wenhai_ecolodge.htm in de buurt van Lijiang. Super mooi en rustig. Je moet wel van te voren even contact met hen opnemen.
Wat willen jullie gaan doen? Jaren geleden ben ik al wel eens in China geweest. Het westen, tegen de grens van Pakistan en Kazahkstan. Heel indrukwekkend gebied. En in Beijing. Ik ben erg benieuwd naar de rest van dit grote en intrigerende land ..!
De kinderen kunnen al beginnen met kijken naar "Ni Hao Kai-Lan" op Nickolodeon. Chinees voor kleuters...
Geniet van de voorpret ..!
Groetjes,
Marcella