Japan met een peuter - aanrader?

China misschien? Of India, Tibet en Nepal? Met je vragen en tips over reizen met kinderen door groot Azië kun je hier terecht.

Japan met een peuter - aanrader?

BerichtDoor marieke-b op 26 Feb 2010, 17:13

Hallo allemaal,

Voor onze vakantie naar Thailand hebben we ontzettend veel aan deze website gehad, dus ook nu hoop ik dat dat het geval is. Komend jaar willen we graag weer een verre reis maken. Thailand vonden we heerlijk en we keren daar graag nog een keer terug, maar dit jaar willen we wat anders. Uiteenlopende landen staan op ons lijstje, ook in forum Afrika ga ik een vraag stellen :-)
Maar 1 land intrigeert het meest. We zijn eerder bezig geweest met Japan, maar toen hebben we een andere keuze gemaakt. Toch staat het nog heel hoog op ons lijstje. Het lijkt me prachtig - natuur, cultuur, strand, die intrigerende volkscultuur... Iemand ervaring? Onze dochter is tegen die tijd bijna drie en vond Thailand geweldig. Ik ben overigens lang geleden eens in Beijing geweest, dus maak me geen zorgen over onleesbare bordjes etc :-). Alle tips zijn welkom. Aanrader, of nog paar jaartjes geduld?

Heel erg bedankt,
Marieke
marieke-b

Re: Japan met een peuter - aanrader?

BerichtDoor Elsarjan op 26 Feb 2010, 18:44

Wij zijn er niet geweest, maar hebben het wel serieus overwogen met kind van dan 3 (de reisgids staat al in de kast).
Wij hebben ervoor gekozen het nu niet te doen deels om klimaatredenen (De periode dat wij kunnen was niet overal gunstig) en de kosten (we gaan 5 maanden weg en dan drukt het te veel op het budget). Verder had ik het idee dat het lastig is om lekkere relaxplekjes te vinden die ook nog betaalbaar zijn, en dat vind ik met zo'n jong kind wel heel belangrijk.
Wij bewaren het voor over een paar jaar, als we aan schoolvakanties gebonden zijn.
Zoon vindt het wel jammer, want hij is gek op sushi!

Succes met je overwegingen!
Elsarjan

BerichtDoor dhans op 09 Mrt 2010, 18:38

Ik ben in japan alleen voor het werk geweest, dus het beeld is wat vertekend, m,aar een beeld klopt echt: DUUUUUUR!. Verder denk ik een ideaal land met kinderen, schoon, vriendelijk, beleefd, behulpzaam, McD, kortom, kan niet mis gaan. Wel duur...
Hans :-)
=======================
Travel the world and the seven seas
dhans

BerichtDoor marieke-b op 12 Mrt 2010, 16:00

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Ik geloof dat we ons geen zorgen hoeven maken over de kindvriendelijkheid van Japan, dat is fijn. Dat het duur is komt wel steeds overal terug.. Hebben jullie een indicatie waar we dan aan moeten denken? Hoeveel geld je gemiddeld per dag nodig hebt? Ik zoek ook nog verder op internet, hoop dat een 'gewone' reisorganisatie (dus niet voor gezinnen) ons wat informatie kan geven. Als ik die heb zal ik die hier posten.

Groetjes, marieke

PS Elsarjan, waar gaat de reis nu naar toe?!
PS2 dhans - waar was jij geweest in Japan?
marieke-b

BerichtDoor Elsarjan op 12 Mrt 2010, 18:54

marieke-b schreef:
PS Elsarjan, waar gaat de reis nu naar toe?!

Thailand en Maleisië op de fiets, misschien nog een stukje Indonesie of bij doorgaan verhuisplannen van vrienden Nieuw Zeeland.
Elsarjan

Terugkeren naar Groot Azië