Vooronderzoek Marokko -- Marrakech

Op zoek naar de Big Five? Plaats hier je vragen en tips over reizen met kinderen door Afrika

Vooronderzoek Marokko -- Marrakech

BerichtDoor famhofstra op 14 Jul 2010, 19:51

Hoi,

Ik ga 4,5 dagen naar Marrakech met mijn moeder. Een kadootje voor haar verjaardag (en alles wat ze voor ons doet) en ik ga mee omdat ik erg geinteresseerd ben in Marokko. Ik hoor altijd dat het daar kindvriendelijk is en zo mooi. Dat ga ik dus onderzoeken. We kunnen natuurlijk gewoon gelijk met kinderen testen, maar ja, zag een leuke aanbieding dus gaan we gewoon op verkenning uit.

Zijn er mensen in Marrakech geweest en een leuke slaapgelegenheid weten? Nog meer tips?

Ik ben erg benieuwd! Als het nou echt bevalt dan lijkt het ons leuk hier een keer naartoe te gaan. De andere landen waar we over nadenken zijn Syrie-Jordanie combi. Erg leuk alleen vinden we wel info over reizen het met 8-9 jaar en ouder maar niet met kindjes van 4, 2 (dan 3) en 1 (dan ruim 1,5 jaar).

Groetjes
Merel
famhofstra

Re: Vooronderzoek Marokko -- Marrakech

BerichtDoor patrick op 17 Aug 2010, 09:42

Hoi Merel,

Ja wij zijn in Marokko en Marrakech geweest met onze kinderen van toen bijna 2 en 3,5 jaar.

Het was erg leuk, maar let wel: Marrakech is een grote stad, niet persé ingericht op kleine kinderen. Maar je hebt natuurlijk zat mooie hotels, wel geschikt voor kinderen.

Wij zaten een paar kilometer van het centrum. Daar zijn de hotels wat groter, en hebben ze meestal zwembaden. In het centrum heb je leuke kleinere hotels, maar die hebben vaak geen zwembad. Ik zou zeggen, bezoek er een paar als je er bent, en laat het ons weten!

Syrië is volgens mij niet erg makkelijk om met kinderen naartoe te gaan, zeker niet als ze wat jonger zijn (daarom vindt je er ook geen info over). Jordanië is wel goed te doen, al is 1,5 misschien nog wel erg jong.
patrick

Terugkeren naar Afrika