Door josegb op 15 Jan 2010, 14:09
Hallo Hans,
Wij zijn net 2 weken terug uit Florida, ik pak er even de cc rekening bij :-)
Zoals Jurma aangeeft is slapen, eten, drinken niet duur.
Door de recessie zijn de hotelkamers in duurdere hotels goed betaalbaar. Wij kozen dit keer voor luxe en sliepen de eerste nachten in Miami in een Embassy Suites hotel (aan het strand) in een 2 bedroom-2 bathroom suite voor €140,- per nacht (incl. ontbijt), de huur van een super luxe huis voor een week (met prive zwembad, whirlpool en gamesroom voor de meiden) was € 700,-, maar voor €50,- kan je ook prima hotelkamers vinden.
Voor een avondmaaltijd waren we voor ons vieren tussen de 30 en 45 dollar kwijt (incl. tip). Kinderen konden vaak een hoofgerecht delen en anders zijn er kindermenu's.
Supermarkt prijzen waren ongeveer gelijk aan die van ons (dan vergelijk ik met de AH) maar in dollars, dus omgerekend goedkoper.
Wij gingen meestal naar de Publix omdat die een groot vers-assortiment hebben en een grote keuze aan organic producten (wel duurder dan hier)
Fruit prijzen waren te vergelijken met die in Nederland, maar dan is het fruit vaak al gesneden.
Limonade etc is erg goedkoop. Mijn favorite ice-tea van Arizona (GreenTea with ginseng-honey jasmine) kostte per gallon omgerekend nog geen €1,30 terwijl ik hier voor een halve liter €2,75 betaal!!!
100% sap daarintegen was duurder dan in Nederland.
17 dagen autohuur was €410,- we reden voor dit bedrag een Ford Edge (CUV) die meer dan groot genoeg was voor ons vieren, voor de meiden hebben we wel de zitverhoger in de bagage gestopt want die erbij huren was €150,- extra :-)
Benzine nog steeds goedkoop ongeveer €1,80 per gallon
Met accomodatie en autohuur waren we gemiddeld € 215,- per dag kwijt, maar dit gemiddelde wordt erg beinvloed door dagtrips naar DisneyWorld, SeaWorld en Kennedy Space Center.
Weet natuurlijk niet hoe het op het moment buiten Florida is, maar toen ik voorjaar 2009 in NY was vond ik de hotels en het eten en drinken ook al opvallend goedkoop.
Groetjes,
José
Happiness isn't having what you want, it's wanting what you've got.