Door m_ponsen op 08 Sep 2009, 20:43
Hallo,
Wij zijn in 2003 in Myanmar geweest. Het is een prachtig land! We hebben veel door Azie gereisd, en dit is toch wel heel bijzonder! Onze reis was destijds zonder kinderen. We zouden er erg graag weer eens met kinderen terugkeren. maar aangezien onze kids nog erg klein zijn (5, 2, en 6 maanden) is het er nog niet van gekomen.
Ik denk dat het goed te doen is met iets oudere kinderen. De wegen zijn slecht en de busreizen niet altijd even comfortabel. Naast bussen, zou je gebruik kunnen maken van treinen, boten en binnenlandse vluchten. De ferries zijn een aanrader. Je kan verschillende klassen boeken. En vanuit de rivier gezien is het landschap prachtig! Ook staat Myanmar bekend om zijn oude stoomlocomotieven. Misschien ook leuk voor de kids!? We hebben ook mensen gezien die een 4WD met chauffeur hadden gehuurd. Op die manier kan je natuurlijk vakaer stoppen onderweg.
Wij zijn o.a. in Yangon, Bagan, omgeving Mandalay, Inle lake, en Kalaw geweest. De mensen zijn erg aardig. Ik denk wel dat mocht je qua gezondheid problemen hebben, je je wel op Bangkok of Singapore moet orienteren.
Wij zijn in Kalaw een Duitse man tegengekomen die trips organiseerde naar de grens van India, Nagaland. Heel bijzonder. Ook het noorden, de Himalaya, schijnt heel mooie en onbedorven te zijn. Ik weet echter niet of dat goed te doen is met kinderen.
Veel plezier met de voorbereiding!
Groet,
Marcella