Malaria en peuter

Bounty en jungle, Maleisië. Neem jij je kinderen mee op reis naar het land 'beneath the winds'? Of ga je naar het 'Manhattan van Azië? Hier kun je al je vragen en tips kwijt.

Malaria en peuter

BerichtDoor degraaffjes op 24 Jul 2010, 13:30

Borneo en Indonesie, de bestemming die wij op dit moment in de planning hebben staan, zijn op het malariakaartje toch wel aardig ingekleurd. Nu wilde ik vragen of iemand van jullie met een kind onder de 5 jr. (onze zoon is op moment van reizen 2,5 jr.) in deze regio's is geweest en hoe jullie dit hebben opgelost wat betreft Malaria. Moet je perse de tabletten slikken of kan je je bijv. ook goed redden met alleen een net en DEET.
degraaffjes

Re: Malaria en peuter

BerichtDoor kimh op 03 Aug 2010, 17:40

Wij zijn net terug van vier weken Maleisië met een 5-jarige en een 3-jarige. We zijn ook op Borneo geweest, maar wij hebben ervoor gekozen om geen malariapillen te slikken. We hebben er lang over nagedacht, advies ingewonnen bij het tropisch instituut en de huisarts en niemand leek het noodzakelijk te vinden dus hebben we het niet gedaan en enkel DEET gebruikt. Ter plekke vertelden ze in onze lodge (aan de Kinabatangan) dat ze al in jaren en jaren geen geval van malaria hadden gehad. Veel hangt wel af van hoe lang je er blijft. Bij ons was Sandakan/Kinabatangan beperkt tot enkele nachten en reisden we daarna door naar Singapore en de rest van Maleisië. Best toch eens even langs de dokter voor advies, zou ik denken.
kimh

Re: Malaria en peuter

BerichtDoor Mayo op 02 Sep 2010, 10:31

Wij zijn vorig jaar in borneo met 2 kinderen van toen bijna 3 en bijna 5 jaar oud. Ik heb laatst een artikel gelezen in een blad...en toen was ik zo blij dat wij die dagen op borneo wel malaria pillen geslikt hebben. Je moet het niet zo zwaar zien...het is maar een pil en als je Malaria krijgt(de kans is klein maar toch) is je kind heeeeeeeeeeeel ziek. Zo ga je toch ook je kind inenten tegen ziektes die eigenlijk niet meer voorkomen in NL. Ik denk maar zo; voorkomen is beter dan genezen.... Neem anders contact op met het tropencentrum van het AMC. Die weten echt waar ze over praten. het is een blijft een malariagebied. Het innemen ging heel makkelijk. Fijnprakken met mesje en met knijpfruit van albert heijn(hoef je voor opening niet koel te bewaren) op lepel en hoppa.... Maar, je moet natoerlijk zelf de keuze maken!

Succes en als je nog vragen hebt over Borneo....???

Gr Marjolein
Mayo

Terugkeren naar Maleisië en Singapore