Terugblikkend op onze reis naar Vietnam kunnen wij zeggen dat dit een geweldig land is om met kinderen te bereizen.
Huub en Isa hebben enorm van onze reisgenoten. Dat merk je aan kleine dingen. Zo moesten we gistereavond na het eten opeens naar de kamer van Isa. Gewapend met conicalhoed en mondkapje werden we ontvangen in een heus vietnamees restaurant. Op een matje gezeten kregen we een menukaart en konden we diverse vietnameze gerechten uitkiezen, die we vervolgens in een rijstbakje met stokjes voorgeschoteld kregen. en Huub maar roepen 'very cheap, very good food, madam you eat here!'. Kijk dat zijn voor mij de bewijzen dat de kinderen het geweldig hebben gehad en een verre reis prima aankunnen.
Dat we ratten op straat hebben gezien, een kakkerlak in de kamer hadden en dat het leven er totaal anders is dan hier in Nederland is iets wat zij goed hebben kunnen plaatsen en waar ze geen moeite mee hadden.
Het enige wat ze echt niet leuk vonden, waren de al dan niet gehandicapte bedelaars die we her en der aantroffen.
Ziek zijn we niet geweest (op een dagje diarre bij enkele van ons na) en we hebben gewoon bij de straatstalletjes gegeten.
Azië is voor ons meer dan voor herhaling vatbaar. Ik denk dat we volgend jaar in Europa te vinden zullen zijn en daarna weer richting Azië zullen vertrekken. Zelf denken we aan Laos (waanzinnig mooie natuur horen we) en Cambodja of Indonesië. Azië heeft ons gegrepen, we hebben ons er welkom en veilig gevoeld en het heeft zoveel indrukken bij ons achtergelaten. En bijkomend voordeel is dat het heel erg betaalbaar is.
Aanrader wat ons betreft zijn de tours via Cees van Vietnam a la carte. Cees zelf is wellicht een bijzonder persoon, maar de trips die hij regelt zijn net van de gebaande paden en daardoor ontzettend leuk om mee te maken. Wij vonden Quan Lan (vooral de reis er naartoe) één van de hoogtepunten van onze reis.
Ik heb enorm veel gehad aan de informatie op dit forum en wil iedereen bedanken voor de geweldige tips die we heben gekregen. Ik zal vast en zeker blijven 'meelezen' op het forum.
Groet
Christel