Koh Chang, Koh Kut of Koh Mak

Ga jij met je kinderen naar Thailand? Of ben je al geweest? Plaats hier je vragen en tips over een reis naar het land van de glimlach.

Koh Chang, Koh Kut of Koh Mak

BerichtDoor kaya op 03 Mei 2010, 16:09

Twijfel alom hier, ook al hebben we nog ruim de tijd te beslissen.

Initieel zouden we naar phuket gaan, maar vermits Phuket in november nogal onstabiel kan zijn qua weer en we er ondertussen eigenlijk ook al geweest zijn, twijfelen we nu of we niet beter ergens anders gaan.

Ik lees veel positiefs over Koh Chang, Kut en Mak, maar ik heb totaal geen idee wat ik mag verwachten? Wij houden van rust en kalmte, geen lawaaierige uitgaansbuurt, geen torenhoge hotels die plakken op elkaar, geen overvolle stranden, ... Maar anderzijds wil ik ook wel iets van 'entertainment' voor de kinderen. Een leuk zwembad bij het hotel bijvoorbeeld. Ook Thai Food is niet echt ons ding, dus liefst ook ergens waar je european food kunt krijgen (geen hamburgertenten, maarwel leuke restaurantjes of pasta/pizza met ietwat gezond eten voor de kinderen).

Op een eerdere reis verbleven we al in Khao Lak wat ik heel erg leuk vond. Ditmaal hadden we een leuke bungalow resort gevonden op bangtao beach in Phuket (één van de rustigere stranden).

Kan iemand me enigszins wegwijs maken in Koh Chang, Koh Kut of Koh Mak? Wat zijn de verschillen tussen de eilanden en waar gaan we beter niet?

Alvast heeeel erg bedankt :)
kaya

Re: Koh Chang, Koh Kut of Koh Mak

BerichtDoor Christl op 22 Mei 2010, 11:56

Wij zijn in Augustus op Koh Chang geweest en dan is het low season. Weet dus niet of dat idylische strandje nog steeds heel weinig mensen bevat.
Wij zaten in Klong Prao en daar is het strand mooi aflopend. De meeste hotels hebben zwembaden. Op het strand hangen bijvoorbeeld ook schommels (in de palmbomen). Onze kids vonden het er geweldig.
En snorkelen en duiken kan je er natuurlijk heel goed.
Er is overal wel Europees eten te krijgen, maar in Klong Prao zit zelfs een restaurant (Jess bar of Jessies bar) die Frikandellen op het menu heeft staan. Ze hebben daar werkelijk alles. Dus terwijl aan de kip met cashew nooitjes zaten aten de kids frikandel met friet. En er liggen spelletjes op tafel, zoals 4 op een rij, dammen etc.
Van de andere kan ik je niet zo veel vertellen, sorry.
Wij gaan i.i.g. dit jaar weer terug naar Ko Chang, Klong Prao. Maar dat heeft ook te maken met onze vriend die er woont.
Succes met de voorbereidingen!
* ons reisverslag Cambodja & Thailand 2009: http://castlenco.blogspot.com/p/cambodj ... -2009.html
* duikschool van onze vriend Peter v.d. Duijn op Koh Chang: http://www.changdiving.com/nl
Christl

Re: Koh Chang, Koh Kut of Koh Mak

BerichtDoor annemiekb op 28 Jul 2010, 22:22

ben 2 keer op koh chang geweest (zonder kind) en ga nu weer met kind. Ontzettend leuk eiland en vooral ook praktisch bereikbaar vanaf BKK. Koh Chang is de afgelopen paar jaar wel iets veranderd, meer resorts erbij gekomen, maar dat is op de andere eilanden vast ook. je hebt er nog steeds een goede mix van simpele hutjes tot mooie resorts. De stranden zijn mooi. Er is op het eiland niet super veel te doen, er is een waterval en een leuk vissersdorpje, veel snorkel en bootmogelijkheden. verder weet ik niet zoveel over excursies, maar heb daar heerlijk relaxt en kijk er naar uit dat weer te gaan doen.
annemiekb

Terugkeren naar Thailand