paspoort !!!

Ga jij met je kinderen naar Thailand? Of ben je al geweest? Plaats hier je vragen en tips over een reis naar het land van de glimlach.

Re: paspoort !!!

BerichtDoor sylvia op 09 Mrt 2010, 08:40

Nou bedankt voor jullie reacties!!

Ik denk toch dat ik een paspoort voor mijn dochter ga halen,ik moet er niet aan denken dat ze Thailand niet binnen zou komen, heb voor de zekerheid al weer de Thaise Ambassade gebeld, en die zegt dat ze een eigen paspoort moet hebben.
Het blijft in ieder geval een raar verhaal !
Vindt het alleen vervelend idee, dat ze zich vanaf 2012 moet legitimeren en dan een paspoort op zak,of in de schooltas moet hebben.

Groetjes Sylvia
sylvia

BerichtDoor Annemieke op 09 Mrt 2010, 22:27

Hoi Sylvia

Thailand niet binnen komen zou heel vervelend zijn, maar Thailand niet meer uit lijkt me nog veel vervelender (-; !

Als je het vervelend vindt dat ze met een paspoort op school rond loopt, zou je altijd nog kunnen kiezen voor een extra id-kaart. Of eventueel een kopietje van het paspoort maken en dat meegeven? Weliswaar is dat niet helemaal officieel en rechtsgeldig, maar ja, hoe groot is de kans dat ze zich elke keer officieel moet legitimeren?

Wij laten overigens ook altijd kopieën van onze paspoorten en reisverzekeringspapieren achter voor de thuisblijvers en ook op reis hebben we altijd nog kopietjes van de paspoorten en reisverzekering bij ons. Voor het geval e.e.a. zoek raakt c.q. gestolen wordt, is het toch handig om nog iets te hebben waar de informatie op staat.

Groetjes, annemieke
Annemieke

BerichtDoor hvdoudenalder op 09 Mrt 2010, 22:30

Hoi Sil,
Geen paniek, naar Thailand mogen kinderen tot 16 jaar in paspoort van de ouders meereizen. Google voor meer info: V&V visumdienst. Vorig jaar was onze zoon 11 jaar, en dit jaar (ook) 13 jaar en gaat gewoon in onze paspoorten mee. Wel bewust in beide paspoorten; dit bezorgde vorig jaar overigens nog wel eens hilariteit bij de verschillende douane's..
groeten, Henrike
hvdoudenalder

Vorige

Terugkeren naar Thailand