Door natalieheddema op 08 Mrt 2010, 20:54
Azie is bij ons ook nog steeds favoriet. Makkelijk bereisbaar, goedkoop en een vriendelijke bevolking. Maar wat ook een hele leuke optie is, is Namibie. Een land dat nog relatief weinig wordt bezocht door toeristen maar werkelijk geweldig is. Ik kan er uren over schrijven....het is ook niet te beschrijven hoe mooi dit land is. Het nadeel t.o.v. Azie is, is dat het wel duurder is. Maar nog steeds goedkoper dan Nederland.
Namibie is niet te bereizen met het openbaar vervoer. Je moet een auto huren. De wegen zijn goed, zelfs de grintwegen. Het rijdt altijd lekker door, want er is nauwelijks verkeer op de weg.
Namibie staat bekend om zijn grote wildpark Etosha. Hier kun je in leuke, betaalbare bungalows overnachten op diverse lokaties in het park. Je mag in het park zelf rijden, hoeft dus niet met een georganiseerde groep mee. Doordat de begroeiing laag is, kun je al het wild makkelijk spotten. Toch vele malen leuker dan dieren spotten in de dierentuin of de Beekse Bergen! Daarnaast heb je prachtige natuur, veel cultuur (bijvoorbeeld himba's), Swakopmund is een leuk kustplaatsje wat nog veel duitse elementen bezit, hoogste zandduinen ter wereld (veranderen door de zon van kleur), etc, etc. Ik kan er uren over schrijven. En vergeet het overheerlijke vlees niet wat je hier kunt eten!!! Van gemsbok tot krokodil. Alles wat daar leeft, vind je terug op je bord.
Wil je eens iets anders dan Azie wat voor kinderen ook leuk is, denk dan eens aan Namibie. Op mijn weblog staat een impressie van Namibie. Wel zonder foto's, want we hadden toen nog geen digitale camera. Bij het verkeersbureau van Namibie in Duitsland kun je een informatiepakket opvragen. Dit geeft heel veel informatie (overnachtingsadressen, wat er te doen is, etc.).
Namibie, misschien het overwegen waard! Succes met het uitzoeken van je bestemming.