Hoi Monique,
Dank je wel voor je reactie. Wel fijn om te horen dat er meerdere zijn die zonder toestemming toch gaan.
Ik moet zeggen dat de LPA ons nog steeds op de hielen zit en dit echt niet leuk is.
Onze kinderen zijn tot nu toe 6 weken op Aruba naar school geweest (Nederlands), en 2x 2 weken op 2 verschillende scholen op Dominica. Dit onder groot protest van met name de jongste dochter. Op dat soort moment vraag je je wel af, wat doe ik hier? Bovendien zijn ze op Dominica behoorlijk streng en zitten de handjes van de leerkrachten nogal los. (De kinderen worden dus nog gewoon geslagen, met een riem of liniaal). Dit vond ik wel heel schokkend om te horen.
Wij wisten wel dat ze dat niet bij onze kinderen zouden doen, maar voor de kinderen is het natuurlijk niet leuk om te zien. Ik moet wel zeggen dat de kinderen erg lief voor Mirelle en Cecile waren. En ze vonden het ook reuze interessant, 2 van die blonde meisjes. Kinderen zijn gewoon internationaal, ze kijken niet naar het een of ander, maar ze willen gewoon graag vrienden worden.

Er zijn ook periodes dat de kinderen niet naar school gaan, tot nu toe zo´n 7 weken in totaal (valt dus wel mee). We krijgen ook mailtjes van de LPA dat ze dreigt met een proces verbaal, als blijkt dat de kinderen niet daadwerkelijk op school hebben gezeten. Erg leuk mens dus.
Wij hebben het in ieder geval reuze naar onze zin en hebben absoluut geen spijt dat we gegaan zijn en ik hoop dat het achteraf allemaal met een sisser afloopt. Maar mijn man denkt dat ze ons blijft lastig vallen. We zien het wel, wij zitten nog even lekker 6 weken in de tropen. Dit kunnen ze in ieder geval nooit meer van ons afpakken. Gelukkig hebben we de foto´s nog...
Groetjes Erna