zwemvesten

Voor al je vragen én tips over hoe je een verre reis met kinderen zo gezond en veilig mogelijk kunt laten verlopen. Over muggen, malaria, inentingen, eten & drinken etc.

zwemvesten

BerichtDoor Amtreep op 22 Feb 2010, 08:39

Er komen veel vragen naar boven tijdens de voorbereiding. Hebben jullie zwemvesten meegenomen van huis of zijn deze daar te koop/huur?
September 2010 Thailand
April 2010 Gran Canaria
2009 Zuid-Frankrijk
2008 Bali
2007 Italie, Gardameer en Toscane
Zonder kids: Peru, India, Amerika, Canada. Dom. Rep. Gambia, Mongolie, Rusland, China.
Amtreep

Re: zwemvesten

BerichtDoor kellyvanpraet op 22 Feb 2010, 10:10

Wij hebben eentje gekocht in Decathlon maar zou die eigenlijk niet meer meenemen.

Groetjes
2008 Noord - Thailand
2009 Canada (Ontario - Quebec)
2010 Vietnam - Zuid - Thailand
kellyvanpraet

BerichtDoor chantal op 22 Feb 2010, 19:27

Hoi,

Bedoel je zwemvesten voor op de boot? We hebben deze niet meegenomen en eigenlijk ook nooit serieus overwogen. Tot dat we vorig jaar een dramatisch verhaal lazen hier op de site (weet niet meer van wie.... sorry!) die een behoorlijk heftige overtocht in de buurt van Koh Chang had en maar kantje boord is goedgegaan..... De volgende keer zouden we zelf wederom geen vesten meenemen voor de kinderen, maar ik snap nu wel waarom mensen het wel doen :) Ze zijn in Thailand wel te koop, maar weet niet van kwaliteit. Maar ja... om ze mee te nemen... ze nemen volgens mij best ruimte (en gewicht in ) en hoevaak heb je ze nodig? Maar ja.... als je ze nodig hebt.... Een overweging dus......
chantal

BerichtDoor klavertje4 op 23 Feb 2010, 09:32

Wij twijfelen ook over het meenemen van reddingsvesten voor de kinderen... Ik vind het zo veel ruimte innemen voor die paar keer dat je ze nodig hebt. Zou het mogelijk zijn om een reddingsvest in een vacuumzak te doen (zo eentje die je zonder stofzuiger kan gebruiken)??

Gr. Diana
klavertje4

BerichtDoor jeroen94704 op 11 Apr 2010, 12:12

Wij hebben net een zwemvest gekocht voor onze dochter. Of we het mee gaan nemen weet ik nog niet. Het is inderdaad vrij groot, maar niet al te zwaar, zodat het makkelijk aan de buitenkant van een van de rugzakken bevestigd kan worden. Op zoch wel een veilig gevoel, maar ik wil ook niet overbezorgd zijn.
2004 - Venezuela
2005 - Cambodja/Vietnam
2007 - Thailand
2010 - Vietnam
jeroen94704

BerichtDoor jan&marjan op 20 Apr 2010, 09:08

hallo,
Ik had voor beide kindjes van die opblaasbare vestjes bij me, gewoon te koop bij de speelgoed winkel en ook overal te koop in de Thailand (waar ze ook zwembandjes hebben enzo). Onze kinderen hebben er eerst mee leren zwemmen en zich dus vrij voelen in het water, en ik heb ze bij iedere (speed)boot overtocht netjes opgeblazen en aangetrokken. Wij vonden dat toch even net wat een veiliger idee, en ze zijn er echt niet in kindjes maten op de boot te krijgen/leen.
Ik had idd ook het verhaal meegekregen vorig jaar (van Jurma toch?), en werd ik ook even met mijn neus op de feiten gedrukt.
Ze zijn niet heel groot om mee te nemen, kijk maar eens bij de 'toys'o'rus' of bij 'Bart Smit', daar hebben ze vast alweer liggen voor het zomerseizoen. ze liggen bij de zwembandjes en de opblaasballen...
succes...
Marjan (zie onze website voor onze ervaringen(12/2009 tot 4/2010)
Voor het laatst bewerkt door jan&marjan op 20 Apr 2010, 09:35, in totaal 1 keer.
Onze eigen privé en reis website: http://www.jamamoma.nl !
Met foto's en reisverhalen van onze reizen met en zonder kinderen naar oa Kenia, Nieuw Zeeland, Cuba, Mexico, Thailand, Maleisië, Australië en Indonesië
jan&marjan

BerichtDoor kimh op 20 Apr 2010, 09:21

Hoi,

Zwemvesten meesleuren zie ik niet meteen zitten maar opblaasbare vestjes die weinig plaats innemen daar ben ik wel in geïnteresseerd. We gaan van de zomer onder meer naar de Perhentians en het is toch een veiliger gevoel als ik de jongens (dan net 3 en 5) zo'n vestje kan aandoen. Alleen heb ik geen idee wat je precies bedoelt. Heb je misschien een foto?

Alvast bedankt!
kimh

BerichtDoor jan&marjan op 20 Apr 2010, 09:31

tuurlijk kan ik dat:
dit is een foto van mijn dochter die hem aan heeft op een boottripje met een longtailboot in Kanchanaburi afgelopen december 2009. Verder kun je voorbeelden zien op de website. mijn dochter is hier ruim 2 en ik had er precies zo een voor mijn zoon van 4; dus de leeftijden zijn prima met/voor jou kids.
Marjan
Bijlagen
zwemvest Mayra.jpg
zwemvest mayra
zwemvest Mayra.jpg (66.15 KiB) 214 keer bekeken
Onze eigen privé en reis website: http://www.jamamoma.nl !
Met foto's en reisverhalen van onze reizen met en zonder kinderen naar oa Kenia, Nieuw Zeeland, Cuba, Mexico, Thailand, Maleisië, Australië en Indonesië
jan&marjan

BerichtDoor kimh op 20 Apr 2010, 16:52

Bedankt! Ik ga er naar op zoek
kimh

BerichtDoor ellenensteven op 02 Mei 2010, 14:16

Hoi,

Uit ervaring weet ik dat in veel bootjes te weinig of géén zwemvesten zijn !
Ik heb via Marktplaats 2 opblaasbare zwemvestjes van Starfish gekocht, en deze zullen mijn dochtertjes ( 3 en 4 ) ook gebruiken voor zwemmen in het zwembad en in de zee ipv. vleugeltjes.
Ellen
reizen:
2000 Egypte.
2001 Thailand.
2004 voor 8 maanden naar Mexico, Midden -en Zuid Amerika.
2006 Australië ( kind 9 maanden ).
2009 Griekenland ( kids 2 en 3 jaar ).
2010 najaar : Vietnam, Loas, Thailand .............( kids 3 en 4 jaar )
ellenensteven

Volgende

Terugkeren naar Gezondheid en Veiligheid