Topcom Babytalker 1010 gevraagd

Lonely Planet over? Op zoek naar een tweedehands travelbed of die ultralichtgewichte rugdrager? Plaats hier je vraag en aanbod.

Re: Goede babyfoon gevraagd & is het wel verantwoord?

BerichtDoor Klaas/Els op 07 Sep 2009, 19:45

Hoi Linda,

Wij vinden de babyfoon onmisbaar tijdens het reizen. Zeker als je kind nog middagslaapjes doet is het erg prettig om de mogelijkheid te hebben even naar buiten te gaan. En hoe dol ik ook op m'n meiden ben, ik kan er ook bijzonder van genieten om een keer zonder ze uit eten te gaan :-), hoewel we het veel te weinig doen. En hoe afschuwelijk de vermissing van 'Madeleine' ook is, het weerhoudt mij er niet van om de babyfoon te gebruiken. Wel doen we de kamerdeur altijd op slot, gaan we met grote regelmaat even kijken, ook als ze stil zijn en zitten we op korte afstand. Het liefst zo dichtbij dat we de kamer in het zicht hebben of maximaal een paar minuten hoeven te lopen. (Wij hadden overigens ook de babytalker 1010)

Net als thuis moet je ook op reis goed op je kinderen letten. En het is heel begrijpelijk dat ouders zich zich zorgen maken of onzeker zijn over wat er mogelijk mis zou kunnen gaan. (Je wilt niet weten hoeveel nachtmerries ik heb gehad over ongelukken met de kinderen...Brrr) De een zal er wat meer last van hebben dan de ander. Maar je kunt (helaas) niet de risico's uit het leven bannen. Dan zou je niets meer kunnen doen.

Het valt mij op dat de ouders op het forum allemaal zo goed voorbereid aan hun verre reis beginnen. Wat risico's betreft kun je beter goed voorbereid naar Thailand gaan, dan onvoorbereid naar Frankrijk!

Veel plezier met je voorbereidingen verder en straks lekker genieten in Thailand. Heb je in het Navalai wel een kamer met river view? Wij hadden daar een kamer met city view en het balkon was eigenlijk te heet (loeiende airco) om met plezier te gebruiken.

Groetjes,

Els
Klaas/Els
Site Admin

Re: Goede babyfoon gevraagd

BerichtDoor linnas79 op 08 Sep 2009, 09:20

Hmm, als ik er zo over nadenk hebben we best al wat plannen. We gaan iig een fietstocht doen en we willen naar het Grand Palace en de Wat Po. Het Navalai hotel ligt aan de rivier, bijna tegenover de Wat Arun en vlakbij Kao San Road, dus daar gaan we waarschijnlijk op de dag van aankomst even heen.
Het grote aquarium slaan we over omdat we het gruwelijk duur vinden (850 bath p.p.) en onze zoon er waarschijnlijk toch nog te jong voor is. Dusit Zoo vind ie misschien ook nog niks,maar dat kost maar 100 bath... :-D

Wij hebben het Navalai hotel geboekt via ons reisbureau (Travelnauts), maar je kunt via de website volgens mij ook makkelijk boeken. Scheelt vast in de prijs. We hebben een kamer aan de zijkant geloof ik, idd met balkon. We zitten in totaal 4 nachten in Bangkok en gaan daarna door naar Kanchanaburi.

Els, hadden jullie geen problemen met de babytalker 1010? Konden jullie in het Navalai in het restaurant eten terwijl de meiden sliepen? De reviews van de Topcom zijn niet best, maar aangezien hij goedkoop is denk ik er toch over om deze te kopen. We gebruiken thuis geen babyfoon meer dus ik vind het zonde om er een giga bedrag aan uit te geven. De overige slaapplaatsen zijn niet zo groot dus daar ben ik niet zo nerveus om Kian alleen in de kamer te laten.
linnas79

BerichtDoor discodancer op 09 Sep 2009, 14:33

Ik zou mijn babyfoon ook enkel gebruiken bij kleine resortjes en zeker ook niet in grootsteden, denk niet dat ik haar in Bangkok alleen zou achterlaten hoor.
Sowieso, staan wij in Azie toch vroeger op dan thuis, en gaan ook vroeger slapen, zodat je het maximale van de dag kan beleven.
Dus ik zou haar gewoon wat langer oplaten voor die paar dagen dat wij bv in Bangkok en Kuala Lumpur zijn (ev. tukje in de buggy) en voor de rest zou ik dan 's avonds rustig iets gaan eten in het restaurantje van waar we verblijven (kleine guesthouses) met de babyfoon aan onze zijde.
Wij hebben de topcom meegenomen naar Egypte om te testen en daar heeft hij deze met glans doorstaan, ruist echter wel soms een beetje, en als het druk bebouwd is kan je soms wel verlies van signaal hebben. Maar in Azie zie ik dit niet als een probleem. Al bij al waren wij wel zeer tevreden van dit toestel.

Goede reis
discodancer

Re: Topcom Babytalker 1010 gevraagd

BerichtDoor linnas79 op 25 Okt 2009, 08:36

Nou, geen babyfoon voor ons dus. Ik ben er niet in geslaagd om er een op Marktplaats te kopen en een nieuwe daar was mn man het niet mee eens. Bovendien, we vertrekken al over twee dagen dus het lukt nu hoe dan ook niet meer.

Moet eerlijk zeggen dat het me niet lekker zit, maar ja, het is niet anders.
linnas79

BerichtDoor kellyvanpraet op 25 Okt 2009, 10:09

Wij hebben er nog nooit een meegedaan, wij gingen nooit onze Mathis alleen achter laten in een hotel, resort, ea...
Als wij nog iets wilden drinken 's avonds dronken we iets op onze balkon, of namen we hem mee in de buggy. De enkele keer dat we iets gingen drinken zonder hem was in een questhouse waar wij wij beneden zaten en Mathis boven in bed lag.

Een goede reis gewenst
2008 Noord - Thailand
2009 Canada (Ontario - Quebec)
2010 Vietnam - Zuid - Thailand
kellyvanpraet

BerichtDoor jan&marjan op 18 Apr 2010, 22:10

Hoi,
Ben je nog op zoek, ik heb speciaal voor onze (4 maanden durende) reis, met 2 kids, een babyfoon met veel bereik aangeschaft en wil hem wel weer doorverkopen, weinig gebruikt...
meer info? laat me maar weten...
Marjan
Onze eigen prive en reis website: http://www.jamamoma.nl !

winter 2008/2009 (4 weken) Mexico met 2 kids
winter 2009/2010 (4 maanden) Thailand, Maleisie, Australie en Indonesie; met beide kids
jan&marjan

BerichtDoor annemiekb op 28 Jul 2010, 22:02

Navalai is volgens onze vrienden met kinderen erg leuk, goede keuze dus!

linnas79 schreef:Hai Khadija,

Ja hoor, herkenbaar, dat schema. Mja, we zien wel. We hebben in ieder geval ons hotel omgeboekt, zitten nu in Navalai River Resort, in een kamer met balkon. Verder lijkt dit hotel wat kleiner, dus dat maakt het iets makkelijker.

Hebben jullie al enig idee wat jullie willen gaan doen met jullie dreumes in Bangkok?
annemiekb

Vorige

Terugkeren naar Marktplaats