Hoi Linda,
Wij vinden de babyfoon onmisbaar tijdens het reizen. Zeker als je kind nog middagslaapjes doet is het erg prettig om de mogelijkheid te hebben even naar buiten te gaan. En hoe dol ik ook op m'n meiden ben, ik kan er ook bijzonder van genieten om een keer zonder ze uit eten te gaan :-), hoewel we het veel te weinig doen. En hoe afschuwelijk de vermissing van 'Madeleine' ook is, het weerhoudt mij er niet van om de babyfoon te gebruiken. Wel doen we de kamerdeur altijd op slot, gaan we met grote regelmaat even kijken, ook als ze stil zijn en zitten we op korte afstand. Het liefst zo dichtbij dat we de kamer in het zicht hebben of maximaal een paar minuten hoeven te lopen. (Wij hadden overigens ook de babytalker 1010)
Net als thuis moet je ook op reis goed op je kinderen letten. En het is heel begrijpelijk dat ouders zich zich zorgen maken of onzeker zijn over wat er mogelijk mis zou kunnen gaan. (Je wilt niet weten hoeveel nachtmerries ik heb gehad over ongelukken met de kinderen...Brrr) De een zal er wat meer last van hebben dan de ander. Maar je kunt (helaas) niet de risico's uit het leven bannen. Dan zou je niets meer kunnen doen.
Het valt mij op dat de ouders op het forum allemaal zo goed voorbereid aan hun verre reis beginnen. Wat risico's betreft kun je beter goed voorbereid naar Thailand gaan, dan onvoorbereid naar Frankrijk!
Veel plezier met je voorbereidingen verder en straks lekker genieten in Thailand. Heb je in het Navalai wel een kamer met river view? Wij hadden daar een kamer met city view en het balkon was eigenlijk te heet (loeiende airco) om met plezier te gebruiken.
Groetjes,
Els